Studiu Deloitte: Consumatorii europeni sunt mai preocupati de sanatate decat de problemele financiare
Data publicarii: 11-06-2020 | EconomiePotrivit studiului „State of Consumer Tracker” realizat de Deloitte, consumatorii europeni sunt mai preocupați de starea de sănătate decât de problemele financiare sau cele legate de locul de muncă, cauzate în principal de pandemia de Covid-19. Astfel, peste 62% dintre respondenți s-au declarat îngrijorați de starea de sănătate a familiei în vreme ce 48% și-au manifestat îngrijorarea pentru bunăstarea fizică.
Asta nu înseamnă însă că europenii nu se confruntă și cu dificultăți de natură financiară, 42% dintre respondenți plănuind să amâne cumpărături costisitoare, în vreme ce un procent de 38% se arată îngrijorați cu privire la stabilitatea locului de muncă. Studiul amintit mai sus a fost realizat în 15 țări în a doua jumătate a lunii mai, 2020, peste 15.000 de oameni răspunzând la întrebările cuprinse în chestionarul furnizat de Deloitte.
Defalcat, consumatorii spanioli sunt cei mami îngrijorați cu privire la sănătatea familiei, într-un procent de 76%. Aceștia sunt urmați de cei din Franța și Irlanda cu 72% respectiv 65%. Tot aceste trei țări sunt și cele mai preocupate în ceea ce privește bunăstarea fizică, cu procente ce variază între 50% (Franța și Irlanda) și 70% (Spania). În ceea ce privește teama de a rămâne fără un loc de muncă, tot spaniolii se clasează pe primul loc în top (59%), aceștia simțind cea mai mare presiune din acest punct de vedere urmați de italieni (45%) și britanici (38%).
„Influențate de anxietate, mentalitatea și comportamentul consumatorilor s-au schimbat și au intrat într-o nouă normalitate în timpul pandemiei de COVID-19, pe măsură ce oamenii și-au reajustat prioritățile. Fără îndoială, aceste schimbări au fost alimentate și de restricțiile anunțate de autorități, care au avut un impact asupra comerțului cu amănuntul încă de la începutul epidemiei. În contextul în care țara noastră beneficiază de servicii de internet de calitate, românii au fost mai înclinați spre cumpărături în mediul virtual, așa cum arată creșterea vânzărilor raportate de marii retaileri on-line”, a spus Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.
Un sfert dintre consumatorii europeni intenționează de asemenea să cheltuie mai mult pentru alimente și bunuri de uz casnic în această perioadă, italienii și irlandezii fiind cei mai interesați de această categorie de bunuri. Cât privește profilul consumatorului european, studiul Deloitte evidențiază patru astfel de tipologii. „Profilul european predominant este cel al cumpărătorului responsabil din punct de vedere social (peste 45%), care intenționează să cumpere mai mult de la producători locali, chiar dacă bunurile sunt mai scumpe. Consumatorul care își face provizii, adică acela care intenționează să-și facă rezerve de produse ce pot acoperi mai mult decât nevoile imediate, este regăsit în principal în rândul italienilor (43%), britanicilor (41%) și irlandezilor (39%). Vânătorii de chilipiruri, care cumpără spontan articole de care nu au neapărat nevoie, dar pentru care găsesc oferte convenabile, se regăsesc în principal în Germania (47%) și Marea Britanie (46%). Consumatorii comozi, numeroși în Irlanda, Marea Britanie (46%) și în Spania (41%), sunt cei care cumpără mai degrabă din magazine de proximitate”, se arată în comunicatul oficial.
Asta nu înseamnă însă că europenii nu se confruntă și cu dificultăți de natură financiară, 42% dintre respondenți plănuind să amâne cumpărături costisitoare, în vreme ce un procent de 38% se arată îngrijorați cu privire la stabilitatea locului de muncă. Studiul amintit mai sus a fost realizat în 15 țări în a doua jumătate a lunii mai, 2020, peste 15.000 de oameni răspunzând la întrebările cuprinse în chestionarul furnizat de Deloitte.
Defalcat, consumatorii spanioli sunt cei mami îngrijorați cu privire la sănătatea familiei, într-un procent de 76%. Aceștia sunt urmați de cei din Franța și Irlanda cu 72% respectiv 65%. Tot aceste trei țări sunt și cele mai preocupate în ceea ce privește bunăstarea fizică, cu procente ce variază între 50% (Franța și Irlanda) și 70% (Spania). În ceea ce privește teama de a rămâne fără un loc de muncă, tot spaniolii se clasează pe primul loc în top (59%), aceștia simțind cea mai mare presiune din acest punct de vedere urmați de italieni (45%) și britanici (38%).
„Influențate de anxietate, mentalitatea și comportamentul consumatorilor s-au schimbat și au intrat într-o nouă normalitate în timpul pandemiei de COVID-19, pe măsură ce oamenii și-au reajustat prioritățile. Fără îndoială, aceste schimbări au fost alimentate și de restricțiile anunțate de autorități, care au avut un impact asupra comerțului cu amănuntul încă de la începutul epidemiei. În contextul în care țara noastră beneficiază de servicii de internet de calitate, românii au fost mai înclinați spre cumpărături în mediul virtual, așa cum arată creșterea vânzărilor raportate de marii retaileri on-line”, a spus Oana Buhăescu, Director Audit, Deloitte România, și lider al industriei de retail.
Un sfert dintre consumatorii europeni intenționează de asemenea să cheltuie mai mult pentru alimente și bunuri de uz casnic în această perioadă, italienii și irlandezii fiind cei mai interesați de această categorie de bunuri. Cât privește profilul consumatorului european, studiul Deloitte evidențiază patru astfel de tipologii. „Profilul european predominant este cel al cumpărătorului responsabil din punct de vedere social (peste 45%), care intenționează să cumpere mai mult de la producători locali, chiar dacă bunurile sunt mai scumpe. Consumatorul care își face provizii, adică acela care intenționează să-și facă rezerve de produse ce pot acoperi mai mult decât nevoile imediate, este regăsit în principal în rândul italienilor (43%), britanicilor (41%) și irlandezilor (39%). Vânătorii de chilipiruri, care cumpără spontan articole de care nu au neapărat nevoie, dar pentru care găsesc oferte convenabile, se regăsesc în principal în Germania (47%) și Marea Britanie (46%). Consumatorii comozi, numeroși în Irlanda, Marea Britanie (46%) și în Spania (41%), sunt cei care cumpără mai degrabă din magazine de proximitate”, se arată în comunicatul oficial.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall