PwC: Este nevoie de produse și servicii noi pentru recuperarea economică, spun 63% dintre directorii financiari
Data publicarii: 25-06-2020 | EconomiePwC a publicat datele sondajului Global Covid-19 CFO Pulse realizat în luna iunie, sondaj la care au participat 989 de directori financiari din 23 de țări și teritorii de pe toate continentele. Potrivit acestuia, aproape 60% dintre directorii financiari respondenți la studiu sunt preocupați de posibilitatea apariției celui de-al doilea val al pandemiei. Majoritatea și-au făcut sau își fac deja planuri pentru refacerea sau îmbunătățirea veniturilor.
Astfel, 63% dintre aceștia au în vedere lansarea unor produse sau servicii no ori îmbunătățirea celor existente pentru a-și ameliora veniturile, inovația jucând un rol esențial în acest proces. 48% dintre directorii financiari plănuiesc chiar schimbarea strategiei de prețuri, prin ieftiniri, scumpiri sau noi condiții de piață în vreme ce 36% își doresc explorarea unor strategii alternative de distribuție printre care se regăsește și opțiunea trecerii la vânzarea sau livrarea virtuală a serviciilor.
„Majoritatea companiilor au depășit etapa de răspuns imediat la criză, au înțeles că virusul va rămâne o amenințare pentru o lungă perioadă și au început să își adapteze strategiile la noile condiții de piață ca să obțină o recuperare financiară cât mai rapidă. Pentru a genera venituri în contextul schimbat de criză, companiile au nevoie de servicii și produse care să răspundă noilor realități. Prin urmare, creativitatea și inovația vor fi factori determinanți în cursa pentru relansarea activităților economice”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Printre principalele concluzii ale acestui sondaj, regăsim și o oarecare stare de pesimism, 53% dintre directorii financiari așteptându-se la scăderi ale veniturilor sau a profiturilor de până la 25%. Companiile participante la sondaj recunosc că se gândesc la adoptarea unor noi modalități de lucru, 52% dintre directori raportând că intenționează transformarea muncii de la domiciliu într-o opțiune permanentă pentru rolurile care permit acest lucru. Totodată, 52% dintre aceștia își doresc să îmbunătățească experiența lucrului de la distanță.
În fine, procentul celor care consideră ca fiind dificilă o evaluare a impactului crizei asupra activităților lor economice a scăzut la doar 4%. În aceste condiții, 81% dintre directorii financiari se concentrează pe reducerea costurilor ca principală măsură de atenuare a impactului crizei ori anularea unor investiții planificate înainte de aceasta.
Astfel, 63% dintre aceștia au în vedere lansarea unor produse sau servicii no ori îmbunătățirea celor existente pentru a-și ameliora veniturile, inovația jucând un rol esențial în acest proces. 48% dintre directorii financiari plănuiesc chiar schimbarea strategiei de prețuri, prin ieftiniri, scumpiri sau noi condiții de piață în vreme ce 36% își doresc explorarea unor strategii alternative de distribuție printre care se regăsește și opțiunea trecerii la vânzarea sau livrarea virtuală a serviciilor.
„Majoritatea companiilor au depășit etapa de răspuns imediat la criză, au înțeles că virusul va rămâne o amenințare pentru o lungă perioadă și au început să își adapteze strategiile la noile condiții de piață ca să obțină o recuperare financiară cât mai rapidă. Pentru a genera venituri în contextul schimbat de criză, companiile au nevoie de servicii și produse care să răspundă noilor realități. Prin urmare, creativitatea și inovația vor fi factori determinanți în cursa pentru relansarea activităților economice”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Printre principalele concluzii ale acestui sondaj, regăsim și o oarecare stare de pesimism, 53% dintre directorii financiari așteptându-se la scăderi ale veniturilor sau a profiturilor de până la 25%. Companiile participante la sondaj recunosc că se gândesc la adoptarea unor noi modalități de lucru, 52% dintre directori raportând că intenționează transformarea muncii de la domiciliu într-o opțiune permanentă pentru rolurile care permit acest lucru. Totodată, 52% dintre aceștia își doresc să îmbunătățească experiența lucrului de la distanță.
În fine, procentul celor care consideră ca fiind dificilă o evaluare a impactului crizei asupra activităților lor economice a scăzut la doar 4%. În aceste condiții, 81% dintre directorii financiari se concentrează pe reducerea costurilor ca principală măsură de atenuare a impactului crizei ori anularea unor investiții planificate înainte de aceasta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare