PwC: Criza pandemică accelerează schimbarea pentru angajați: În doi-trei ani, sute de mii de locuri de muncă vor necesita abilități digitale
Data publicarii: 01-08-2020 | HR/CariereÎn urmă cu un an, PwC România a publicat un studiu potrivit căruia, în următorul deceniu, era de așteptat ca aproximativ 275.000 de angajați români să învețe abilități digitale noi sau superioare pentru a rămâne integrați în câmpul muncii. Studiul Workforce Distruption Index poate fi revizuit însă în contextul actual, dominat de problemele cauzate de pandemia de Covid-19. Astfel, potrivit lui Ionuț Sas, partener People & Organizations Leader la PwC România și Oanei Munteanu, Senior Manager People & Organization la PwC România, estimările noi în contextul pandemiei care a accelerat digitalizarea, devansează acest termen cu cel puțin cinci ani.
„Dacă ne uităm la industriile puternic afectate de criza pandemică, putem anticipa că multe activități se vor face diferit”, scriu Oana și Ionuț. „HoReCa sau transporturile care, până de curând, necesitau într-o măsură insignifiantă competențe digitale încep să adopte treptat digitalizarea. Sunt domenii despre care s-a vorbit mai puțin până acum ca fiind ”țintele” digitalizării sau automatizării, însă tot mai multe companii au început să exploreze interacțiunea virtuală acolo unde e posibil, chiar și în acest domenii. În același timp, angajații aflați în pericol să-și piardă locurile de muncă sau care și le-au pierdut deja, trebuie să se reorienteze, fie să transpună în online o parte a activității, în măsura în care este posibil, fie să învețe altceva”.
O mare parte din activitățile societăților comerciale s-au mutat în această perioadă în mediul virtual mai rapid decât se aștepta oricine în urmă cu câteva luni. În aceste condiții, și angajații vor fi nevoiți să își adapteze competențele la noua realitate mai repede decât se estima. Potrivit celor doi specialiști PwC, acest lucru nu este însă o amenințare ci mai degrabă un îndemn pentru angajatori și angajați care trebuie să se pregătească pentru ceea ce urmează.
„Nevoia de abilități digitale tot mai sofisticate crește rapid și schimbă cererea pe piața muncii. În ultimele luni, am fost toți obligați să evoluăm în lumea online - unii fiind abia în faza de alfabetizare digitală, în timp ce alții au adăugat noi competențe sau le-au dezvoltat pe cele existente. Au apărut instrumente noi de comunicare, s-au sofisticat cele existente și s-au accentuat cerințele de securitate cibernetică. Și lucrurile nu se opresc aici. Trebuie să ne analizăm mai cu atenție ceea ce știm să facem efectiv și cum ar putea să arate în viitor profesia pentru care suntem pregătiți în acest moment”, scriu cei doi.
„Dacă ne uităm la industriile puternic afectate de criza pandemică, putem anticipa că multe activități se vor face diferit”, scriu Oana și Ionuț. „HoReCa sau transporturile care, până de curând, necesitau într-o măsură insignifiantă competențe digitale încep să adopte treptat digitalizarea. Sunt domenii despre care s-a vorbit mai puțin până acum ca fiind ”țintele” digitalizării sau automatizării, însă tot mai multe companii au început să exploreze interacțiunea virtuală acolo unde e posibil, chiar și în acest domenii. În același timp, angajații aflați în pericol să-și piardă locurile de muncă sau care și le-au pierdut deja, trebuie să se reorienteze, fie să transpună în online o parte a activității, în măsura în care este posibil, fie să învețe altceva”.
O mare parte din activitățile societăților comerciale s-au mutat în această perioadă în mediul virtual mai rapid decât se aștepta oricine în urmă cu câteva luni. În aceste condiții, și angajații vor fi nevoiți să își adapteze competențele la noua realitate mai repede decât se estima. Potrivit celor doi specialiști PwC, acest lucru nu este însă o amenințare ci mai degrabă un îndemn pentru angajatori și angajați care trebuie să se pregătească pentru ceea ce urmează.
„Nevoia de abilități digitale tot mai sofisticate crește rapid și schimbă cererea pe piața muncii. În ultimele luni, am fost toți obligați să evoluăm în lumea online - unii fiind abia în faza de alfabetizare digitală, în timp ce alții au adăugat noi competențe sau le-au dezvoltat pe cele existente. Au apărut instrumente noi de comunicare, s-au sofisticat cele existente și s-au accentuat cerințele de securitate cibernetică. Și lucrurile nu se opresc aici. Trebuie să ne analizăm mai cu atenție ceea ce știm să facem efectiv și cum ar putea să arate în viitor profesia pentru care suntem pregătiți în acest moment”, scriu cei doi.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare