Studiu global EY: Pandemia accelereaza calendarul investitiilor in tehnologiile digitale pentru sectorul de petrol si gaze
Data publicarii: 16-10-2020 | EconomiePotrivit studiului EY „Oil and Gas Digital Transformation and the Workforce Survey 2020”, 90% din directorii executivi din sectorul de petrol și gaze consideră ca vitală investiția în tehnologie și forța de lucru în condițiile create de pandemia de Covid-19, pentru a putea supraviețui noilor condiții de piață.
De asemenea, 58% dintre respondenți au recunoscut faptul că pandemia cu care ne confruntăm deja de aproape un an a scos în evidență importanța majoră pe care o au investițiile în tehnologiile digitale, majoritatea dintre ei făcându-și deja planuri pentru investiții majore (29%) sau moderate (51%0 în acest sens.
„Pandemia a comprimat semnificativ calendarul de adoptare a tehnologiilor digitale de la un interval de cinci ani la o perioadă de trei luni. Economiile de costuri pe care le oferă tehnologiile digitale companiilor sunt critice pentru supraviețuire în contextul actual al prețurilor reduse, în care companiile din sectorul de petrol și gaze caută să obțină o mai mare eficiență operațională și să crească productivitatea de-a lungul întregului lanț valoric. Cu toate acestea, pentru a valorifica din plin aceste investiții, companiile de petrol și gaze au nevoie de abilitățile necesare pentru a exploata și utiliza aceste tehnologii la potențialul lor maxim”, spune Andy Brogan, lider EY Global Oil & Gas.
Potrivit aceluiași studiu, 46% dintre companii consideră că forța de muncă de care dispun în prezent nu este capabilă și nu deține abilitățile necesare pentru a fructifica investițiile în noile tehnologii adoptate. Companiile își recunosc în același timp și lipsa de maturitate în ceea ce privește competențele legate de tehnologie, în mod special de tehnologiile digitale care au devenit în ultima perioadă esențiale.
Problemele organizaționale și culturale constituie în acest sens unul dintre cele mai mari obstacole în calea recalificării personalului în vederea asimilării noilor tehnologii. Astfel, 92% dintre directorii executivi consideră că în următorii ani, succesul companiilor pe care le conduc va depinde de capacitatea de a-și recalifica forța de muncă. Cu toate acestea, doar 9% spun că au și un plan solid implementat în acest sens, doar 3% fiind ferm convinși că organizațiile lor sunt în măsură să își instruiască personalul cu abilitățile tehnice necesare.
"92% din directorii globali intervievați au indicat capacitatea de recalificare rapidă ca fiind crucială. Adoptarea muncii la distanță este încă un factor care creează o oportunitate pentru companiile locale de a atrage operațiuni de back-office de la colegii lor regionali cu costuri mai mari ale forței de muncă - cu condiția să ne recalificăm mai rapid," adaugă Mihai Drăghici, Senior Manager, Consultanță, EY România.
Cât privește nivelul de pregătire al forței de muncă de care dispun în prezent, mare parte dintre respondenții sondajului EY au declarat că într-un procent foarte mare angajații lor au nevoie de recalificare sau perfecționare dar și că acest proces ar putea dura cel puțin 10 luni pentru fiecare angajat. Aproape jumătate dintre respondenți (48%) cred că acest proces poate dura chiar mai bine de un an.
De asemenea, 58% dintre respondenți au recunoscut faptul că pandemia cu care ne confruntăm deja de aproape un an a scos în evidență importanța majoră pe care o au investițiile în tehnologiile digitale, majoritatea dintre ei făcându-și deja planuri pentru investiții majore (29%) sau moderate (51%0 în acest sens.
„Pandemia a comprimat semnificativ calendarul de adoptare a tehnologiilor digitale de la un interval de cinci ani la o perioadă de trei luni. Economiile de costuri pe care le oferă tehnologiile digitale companiilor sunt critice pentru supraviețuire în contextul actual al prețurilor reduse, în care companiile din sectorul de petrol și gaze caută să obțină o mai mare eficiență operațională și să crească productivitatea de-a lungul întregului lanț valoric. Cu toate acestea, pentru a valorifica din plin aceste investiții, companiile de petrol și gaze au nevoie de abilitățile necesare pentru a exploata și utiliza aceste tehnologii la potențialul lor maxim”, spune Andy Brogan, lider EY Global Oil & Gas.
Potrivit aceluiași studiu, 46% dintre companii consideră că forța de muncă de care dispun în prezent nu este capabilă și nu deține abilitățile necesare pentru a fructifica investițiile în noile tehnologii adoptate. Companiile își recunosc în același timp și lipsa de maturitate în ceea ce privește competențele legate de tehnologie, în mod special de tehnologiile digitale care au devenit în ultima perioadă esențiale.
Problemele organizaționale și culturale constituie în acest sens unul dintre cele mai mari obstacole în calea recalificării personalului în vederea asimilării noilor tehnologii. Astfel, 92% dintre directorii executivi consideră că în următorii ani, succesul companiilor pe care le conduc va depinde de capacitatea de a-și recalifica forța de muncă. Cu toate acestea, doar 9% spun că au și un plan solid implementat în acest sens, doar 3% fiind ferm convinși că organizațiile lor sunt în măsură să își instruiască personalul cu abilitățile tehnice necesare.
"92% din directorii globali intervievați au indicat capacitatea de recalificare rapidă ca fiind crucială. Adoptarea muncii la distanță este încă un factor care creează o oportunitate pentru companiile locale de a atrage operațiuni de back-office de la colegii lor regionali cu costuri mai mari ale forței de muncă - cu condiția să ne recalificăm mai rapid," adaugă Mihai Drăghici, Senior Manager, Consultanță, EY România.
Cât privește nivelul de pregătire al forței de muncă de care dispun în prezent, mare parte dintre respondenții sondajului EY au declarat că într-un procent foarte mare angajații lor au nevoie de recalificare sau perfecționare dar și că acest proces ar putea dura cel puțin 10 luni pentru fiecare angajat. Aproape jumătate dintre respondenți (48%) cred că acest proces poate dura chiar mai bine de un an.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall