Un plus de siguranță pentru transferurile prin HomeBank între conturile ING ale persoanelor fizice
Data publicarii: 21-10-2020 | Finante-BanciÎn această perioadă, ING Bank România a implementat o nouă soluție disponibilă în HomeBank care vine în sprijinul clienților persoane fizice care doresc, pentru prima oară, să transfere fonduri către un alt cont ING. Astfel, clienții băncii vor avea posibilitatea de a vedea numele destinatarului pe scurt, imediat după completarea IBAN-ului acestuia, evitând în acest fel tranzacțiile eronate sau tentativele de fraudare.
Cum funcționează aceste noi filtre introduse în aplicația HomeBank? Ei bine, fie că clientul intenționează să efectueze tranzacția de pe Desktop sau de pe un dispozitiv mobil, odată ce introduce datele de referință pe care le are despre destinatarul tranzacției cum ar fi codul IBAN și numele acestuia, aplicația va trimite automat o solicitare către baza de date a băncii, aceasta răspunzând în timp real. Clientului îi va fi afișat aproape instant IBAN-ul și numele prescurtat al deținătorului real al acelui IBAN sub formă de prenume și inițială, date pe care clientul le va putea valida înainte de a finaliza tranzacția.
”De cele mai multe ori când facem un transfer nou, recitim de mai multe ori IBAN-ul sau numărul de telefon înainte de a face o tranzacție. Însă există situații în care, din grabă, transferăm banii într-un cont greșit, moment în care începe un șir de acțiuni în încercarea de a-i recupera. Acum, clienții au un filtru foarte simplu când, la completarea IBAN-ul, apare și numele cu care acel cont este înregistrat în sistemul băncii. În acest mod, stăm fără emoții.
Pe de altă parte, aceasta era o vulnerabilitate exploatată și de infractori care în mod intenționat transmit victimelor un alt număr de IBAN, asociat în mod fals de numele unei persoane sau al unei companii, fără posibilitatea simplă a clientului de a se asigura că banii ajung unde trebuie. Acum, clienții persoane fizice au deja acest filtru , pe care în curând îl vom implementa și pentru clienții persoanele juridice care doresc să facă plăți către alte conturi ING. Iar în ceea ce privește următorii pași, trebuie să ne uităm și în direcția plăților interbancare. În acest caz, însă, este necesar să adoptăm practica europeană ce presupune participarea mai multor bănci pentru ca acest sistem să fie eficace. Astfel, va crește încrederea clienților în sistemul de plăți, prin prevenirea erorilor sau infracțiunilor financiare în sistemul bancar ca urmare a unei asigurări suplimentare privind titularii conturilor IBAN”, a declarat Thomas Bernert, Head of Risk, ING Bank România.
Această soluție este relevantă pentru clienții ING mai ales prin prisma filtrelor care oferă o siguranță suplimentară, aceștia putându-se asigura în acest fel că evită trimiterea de fonduri către un cont greșit.
Cum funcționează aceste noi filtre introduse în aplicația HomeBank? Ei bine, fie că clientul intenționează să efectueze tranzacția de pe Desktop sau de pe un dispozitiv mobil, odată ce introduce datele de referință pe care le are despre destinatarul tranzacției cum ar fi codul IBAN și numele acestuia, aplicația va trimite automat o solicitare către baza de date a băncii, aceasta răspunzând în timp real. Clientului îi va fi afișat aproape instant IBAN-ul și numele prescurtat al deținătorului real al acelui IBAN sub formă de prenume și inițială, date pe care clientul le va putea valida înainte de a finaliza tranzacția.
”De cele mai multe ori când facem un transfer nou, recitim de mai multe ori IBAN-ul sau numărul de telefon înainte de a face o tranzacție. Însă există situații în care, din grabă, transferăm banii într-un cont greșit, moment în care începe un șir de acțiuni în încercarea de a-i recupera. Acum, clienții au un filtru foarte simplu când, la completarea IBAN-ul, apare și numele cu care acel cont este înregistrat în sistemul băncii. În acest mod, stăm fără emoții.
Pe de altă parte, aceasta era o vulnerabilitate exploatată și de infractori care în mod intenționat transmit victimelor un alt număr de IBAN, asociat în mod fals de numele unei persoane sau al unei companii, fără posibilitatea simplă a clientului de a se asigura că banii ajung unde trebuie. Acum, clienții persoane fizice au deja acest filtru , pe care în curând îl vom implementa și pentru clienții persoanele juridice care doresc să facă plăți către alte conturi ING. Iar în ceea ce privește următorii pași, trebuie să ne uităm și în direcția plăților interbancare. În acest caz, însă, este necesar să adoptăm practica europeană ce presupune participarea mai multor bănci pentru ca acest sistem să fie eficace. Astfel, va crește încrederea clienților în sistemul de plăți, prin prevenirea erorilor sau infracțiunilor financiare în sistemul bancar ca urmare a unei asigurări suplimentare privind titularii conturilor IBAN”, a declarat Thomas Bernert, Head of Risk, ING Bank România.
Această soluție este relevantă pentru clienții ING mai ales prin prisma filtrelor care oferă o siguranță suplimentară, aceștia putându-se asigura în acest fel că evită trimiterea de fonduri către un cont greșit.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall