Un plus de siguranță pentru transferurile prin HomeBank între conturile ING ale persoanelor fizice

Data publicarii: 21-10-2020 | Finante-Banci
În această perioadă, ING Bank România a implementat o nouă soluție disponibilă în HomeBank care vine în sprijinul clienților persoane fizice care doresc, pentru prima oară, să transfere fonduri către un alt cont ING. Astfel, clienții băncii vor avea posibilitatea de a vedea numele destinatarului pe scurt, imediat după completarea IBAN-ului acestuia, evitând în acest fel tranzacțiile eronate sau tentativele de fraudare.

Cum funcționează aceste noi filtre introduse în aplicația HomeBank? Ei bine, fie că clientul intenționează să efectueze tranzacția de pe Desktop sau de pe un dispozitiv mobil, odată ce introduce datele de referință pe care le are despre destinatarul tranzacției cum ar fi codul IBAN și numele acestuia, aplicația va trimite automat o solicitare către baza de date a băncii, aceasta răspunzând în timp real. Clientului îi va fi afișat aproape instant IBAN-ul și numele prescurtat al deținătorului real al acelui IBAN sub formă de prenume și inițială, date pe care clientul le va putea valida înainte de a finaliza tranzacția.

”De cele mai multe ori când facem un transfer nou, recitim de mai multe ori IBAN-ul sau numărul de telefon înainte de a face o tranzacție. Însă există situații în care, din grabă, transferăm banii într-un cont greșit, moment în care începe un șir de acțiuni în încercarea de a-i recupera. Acum, clienții au un filtru foarte simplu când, la completarea IBAN-ul, apare și numele cu care acel cont este înregistrat în sistemul băncii. În acest mod, stăm fără emoții.

Pe de altă parte, aceasta era o vulnerabilitate exploatată și de infractori care în mod intenționat transmit victimelor un alt număr de IBAN, asociat în mod fals de numele unei persoane sau al unei companii, fără posibilitatea simplă a clientului de a se asigura că banii ajung unde trebuie. Acum, clienții persoane fizice au deja acest filtru , pe care în curând îl vom implementa și pentru clienții persoanele juridice care doresc să facă plăți către alte conturi ING. Iar în ceea ce privește următorii pași, trebuie să ne uităm și în direcția plăților interbancare. În acest caz, însă, este necesar să adoptăm practica europeană ce presupune participarea mai multor bănci pentru ca acest sistem să fie eficace. Astfel, va crește încrederea clienților în sistemul de plăți, prin prevenirea erorilor sau infracțiunilor financiare în sistemul bancar ca urmare a unei asigurări suplimentare privind titularii conturilor IBAN”, a declarat Thomas Bernert, Head of Risk, ING Bank România.

Această soluție este relevantă pentru clienții ING mai ales prin prisma filtrelor care oferă o siguranță suplimentară, aceștia putându-se asigura în acest fel că evită trimiterea de fonduri către un cont greșit.