Studiu Deloitte: comenzile de preparate culinare la pachet si cu livrare au crescut cu 14% de la izbucnirea pandemiei de COVID-19

Data publicarii: 17-12-2020 | Economie
Potrivit studiului „The Restaurant of the Future Arrives Ahead of Schedule - Time to Get on Board” realizat recent de către specialiștii Deloitte, pandemia și implicit consumatorii care s-au orientat din ce în ce mai mult către comenzile online, au determinat restaurantele să-și configureze rețelele, comenzile de preparate culinare la pachet și cu livrare crescând în această perioadă cu 14%.

Studiul amintit mai sus efectuat în rândul managerilor de restaurante și al clienților acestora din Statele Unite ale Americii, relevă faptul că aproape două treimi (68%) dintre consumatori își comandă mâncare cu livrare, 52% la pachet iar 46% se așteaptă să își mențină aceste obiceiuri și după sfârșitul crizei generate de pandemia de Covid-19.

Dintre grupurile de vârstă, cei mai predispuși la a-și păstra aceste obiceiuri par a fi cei din grupul Millenials, cu vârste cuprinse între 23 și 39 de ani, cei care în prezent plasează și cele mai multe comenzi cu livrare, în proporție de 65%, în creștere cu 13% față de perioada anterioară pandemiei. Pe de altă parte, și cei din generația X care comandă mâncare la pachet sunt cu 20% mai mulți decât în perioada dinaintea pandemiei, procentul acestora ajungând acum la 77%.

„Pandemia de COVID-19 a forțat închiderea unor afaceri, dar și identificarea ad-hoc a unor soluții inovatoare. Restaurantele au menținut interacțiunile cu clienții cu ajutorul ecosistemelor digitale - aplicații mobile, noi metode de plată, experiențe personalizate bazate pe comportamentul consumatorilor - și, în unele cazuri, chiar și-au regândit în întregime modelele de business. Industria ospitalității din România a fost grav afectată de criză și a pierdut deja câteva mii de angajați, dar unii jucători au reacționat rapid. Am văzut restaurante care s-au concentrat pe livrări și pe comenzi la pachet prin intermediul platformelor proprii sau al parteneriatelor cu platforme digitale de livrare, dar și pe noi linii de business, cum ar fi crearea de pachete semi-preparate sau de meniuri speciale pentru anumite ocazii”, a spus Zeno Căprariu, Partener Audit, Deloitte România, și liderul industriei produselor de consum.

Deși sumele cheltuite de clienții restaurantelor sunt mai mici în această perioadă comparativ cu anul trecut, studiul realizat de Deloitte relevă de asemenea o tendință de a crește nota de plată, lucru care sugerează că oamenii au început să opteze din ce în ce mai mult pe meniuri de familie sau meniuri care includ mai multe porții.

Consumatorii americani se așteaptă de asemenea ca restaurantele pe care le frecventează să interacționeze cu ei în mediul digital și să le ofere opțiuni bazate pe cele mai noi tehnologii disponibile în domeniu.