Angajatii romani doresc un program de lucru mai flexibil, iar instabilitatea pietei muncii ii determina sa nu isi schimbe angajatorul
Data publicarii: 15-02-2021 | HR/CariereDinamica angajați - angajatori a suferit modificari drastice în pandemie atât prin prisma noului mod de lucru menit să prevină răspândirea virusului cât și prin criza economică generată de acesta, criză care și-a lăsat amprenta pe piața muncii locală. În acest sens, specialiștii EY au realizat un studiu în perioada noiembrie - decembrie 2020, bazându-se pe informațiile oferite de un eșantion de peste 200 de persoane care activează în domenii precum serviciile profesionale, tehnice și științifice, comerț, construcții și imobiliare, servicii financiare, produse de consum, industria auto, IT sau industria farmaceutică, mai bine de 88% dintre aceștia fiind angajați cu normă întreagă. Din motive de accesibilitate, eșantionul nu este însă reprezentativ pentru populație, cel puțin nu în termenii în care un studiu social mai aprofundat este.
Încă de la începutul pandemiei, angajații din România au fost foarte atenți la felul în care angajatorii s-au pregătit pentru gestionarea acestei crize majore și mai ales la felul în care aceștia au comunicat cu ei. Potrivit studiului, 73% dintre angajații chestionați sunt de părere că companiile pentru care lucrează au gestionat cu succes criza sanitară, protocoalele de sănătate instituite și măsurile de siguranță de la locul de muncă, sporindu-le nivelul de încredere în angajatori. Pe de altă parte, 44% dintre respondenți consideră că au fost și probleme în gestionarea unor aspecte financiare și în ceea ce privește strategiile de orientare profesională care nu au fost adaptate contextului actual.
Pandemia a schimbat de asemenea și modul în care angajații se raportează la programul de muncă sau la beneficiile oferite de angajatori. În contextul muncii de acasă, majoritatea respondenților au spus că își doresc ca angajatorii să le pună la dispoziție toate resursele și echipamentele necesare pentru a-și desfășura activitatea în cele mai bune condiții. Totodată aceștia consideră ca fiind necesară dezvoltarea unor programe de sprijin pentru sănătatea fizică și mentală, 20% dorindu-și chiar sprijine financiare adiționale din partea angajatorului.
Peste jumătate dintre respondenți (54%) se declară mulțumiți de locul de muncă actual în vreme ce 30% afirmă că sunt mereu deschiși la noi oportunități. 5% dintre angajați nu sunt deciși cu privire la situația lor profesională actuală iar 10% sunt nemulțumite de locul de muncă.
În ceea ce privește prezența fizică la locul de muncă, 52% dintre respondenți cred că proporția de telemuncă va crește după încheierea pandemiei în timp ce 31% dintre angajați cred că vor fi prezenți la locul de muncă într-o proporție mai mare în perioada care urmează.
„Managementul adaptat la criză, incluzând programul flexibil de muncă și comunicarea transparentă, e un aspect important pe care angajatorii ar trebui să-l ia în considerare în această perioadă, în principal pentru că persoanele aflate pe piața muncii caută acum stabilitate. În funcție de cât de durată vor fi efectele economice ale crizei sanitare, vom putea observa revenirea dinamismului pieței muncii la nivelurile pre-criză”, a declarat Horațiu Cocheci, Director People Advisory Services, EY România.
Încă de la începutul pandemiei, angajații din România au fost foarte atenți la felul în care angajatorii s-au pregătit pentru gestionarea acestei crize majore și mai ales la felul în care aceștia au comunicat cu ei. Potrivit studiului, 73% dintre angajații chestionați sunt de părere că companiile pentru care lucrează au gestionat cu succes criza sanitară, protocoalele de sănătate instituite și măsurile de siguranță de la locul de muncă, sporindu-le nivelul de încredere în angajatori. Pe de altă parte, 44% dintre respondenți consideră că au fost și probleme în gestionarea unor aspecte financiare și în ceea ce privește strategiile de orientare profesională care nu au fost adaptate contextului actual.
Pandemia a schimbat de asemenea și modul în care angajații se raportează la programul de muncă sau la beneficiile oferite de angajatori. În contextul muncii de acasă, majoritatea respondenților au spus că își doresc ca angajatorii să le pună la dispoziție toate resursele și echipamentele necesare pentru a-și desfășura activitatea în cele mai bune condiții. Totodată aceștia consideră ca fiind necesară dezvoltarea unor programe de sprijin pentru sănătatea fizică și mentală, 20% dorindu-și chiar sprijine financiare adiționale din partea angajatorului.
Peste jumătate dintre respondenți (54%) se declară mulțumiți de locul de muncă actual în vreme ce 30% afirmă că sunt mereu deschiși la noi oportunități. 5% dintre angajați nu sunt deciși cu privire la situația lor profesională actuală iar 10% sunt nemulțumite de locul de muncă.
În ceea ce privește prezența fizică la locul de muncă, 52% dintre respondenți cred că proporția de telemuncă va crește după încheierea pandemiei în timp ce 31% dintre angajați cred că vor fi prezenți la locul de muncă într-o proporție mai mare în perioada care urmează.
„Managementul adaptat la criză, incluzând programul flexibil de muncă și comunicarea transparentă, e un aspect important pe care angajatorii ar trebui să-l ia în considerare în această perioadă, în principal pentru că persoanele aflate pe piața muncii caută acum stabilitate. În funcție de cât de durată vor fi efectele economice ale crizei sanitare, vom putea observa revenirea dinamismului pieței muncii la nivelurile pre-criză”, a declarat Horațiu Cocheci, Director People Advisory Services, EY România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall