PwC: Peste o treime din oameni, afectați de anxietate și depresie în timpul pandemiei; 44% iau în calcul consultațiile virtuale
Data publicarii: 22-04-2021 | LifestyleIzolarea involuntară și implicit singurătatea, stresul și nesiguranța cu care ne confruntăm de mai bine de un an, au afectat sănătate aoamenilor în timpul pandemiei. Astfel, potrivit celui mai recent sondaj realizat de PwC la nivel global, 38% dintre respondenți recunosc că au avut simptome de anxietate sau depresie în această perioadă. Potrivit aceluiași raport, „Global Top Health Industry Issues 2021”, cei mai afectați de stările de depresie și anxietate au fost cei din generațiile Z și Millenials, procentele ridicându-se în cadrul acestor categorii la 42% respectiv 43%. În același timp, 44% dintre respondenți spun că iau în calcul consultațiile medicale virtuale pentru a-și rezolva aceste probleme.
”În condițiile restricțiilor impuse de pandemie, vedem că telemedicina a devenit în ultimul an nu numai o soluție pentru limitarea răspândirii virusului, ci și pentru consultațiile și ședințele online de psihoterapie. Sondajul nostru arată per total un interes extrem de ridicat pentru îngrijirea la distanță fie prin intermediul smartphone-urilor, fie prin programări video, 91% dintre cei care au apelat la telemedicină în pandemie arătând că vor continua să o utilizeze. Provocarea pentru spitale va fi însă alegerea specialităților potrivite pentru îngrijirea virtuală, iar managementul bolilor cronice și asistența medicală pentru probleme de natura psihologică par a fi cele mai potrivite pentru telemedicină”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener PwC România.
Un alt raport, „Accelerating the health economy of tomorrow” realizat tot de către cei de la PwC în urmă cu un an, arată că economia globală pierde aproximativ un miliard de dolari anual ca urmare a scăderii productivității muncii pe fondul problemelor cauzate de depresie și anxietate.
În aceste condiții, este de aștept ca progresele continue în domeniul tehnologiei cumulate cu dorința din ce în ce mai mare de confort a consumatorilor să conducă la adoptarea telemedicinei pe o scară din ce în ce mai largă, până la un nivel care să schimbe fundamental sistemul tradițional de furnizare a serviciilor medicale.
”Pentru a menține accesul pacienților la îngrijire în timpul pandemiei, multe țări au adoptat politici de rambursare care au plasat îngrijirea virtuală la egalitate cu cea fizică și / sau au extins tipuri de servicii de telemedicină pentru care clinicienii ar putea fi plătiți. Rămân însă câteva semne de întrebare: dacă aceste modificări de plată vor rămâne în vigoare și dacă rambursarea va varia în funcție de tipul asistenței virtuale”, a mai spus Ruxandra Târlescu.
Se pot observa schimbări majore, deja, investițiile în telemedicină crescând exponențial în ultima perioadă. Doar anul trecut, companiile au investit 4,3 miliarde de dolari, cu 139% mai mult decât în anul 2019.
”În condițiile restricțiilor impuse de pandemie, vedem că telemedicina a devenit în ultimul an nu numai o soluție pentru limitarea răspândirii virusului, ci și pentru consultațiile și ședințele online de psihoterapie. Sondajul nostru arată per total un interes extrem de ridicat pentru îngrijirea la distanță fie prin intermediul smartphone-urilor, fie prin programări video, 91% dintre cei care au apelat la telemedicină în pandemie arătând că vor continua să o utilizeze. Provocarea pentru spitale va fi însă alegerea specialităților potrivite pentru îngrijirea virtuală, iar managementul bolilor cronice și asistența medicală pentru probleme de natura psihologică par a fi cele mai potrivite pentru telemedicină”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener PwC România.
Un alt raport, „Accelerating the health economy of tomorrow” realizat tot de către cei de la PwC în urmă cu un an, arată că economia globală pierde aproximativ un miliard de dolari anual ca urmare a scăderii productivității muncii pe fondul problemelor cauzate de depresie și anxietate.
În aceste condiții, este de aștept ca progresele continue în domeniul tehnologiei cumulate cu dorința din ce în ce mai mare de confort a consumatorilor să conducă la adoptarea telemedicinei pe o scară din ce în ce mai largă, până la un nivel care să schimbe fundamental sistemul tradițional de furnizare a serviciilor medicale.
”Pentru a menține accesul pacienților la îngrijire în timpul pandemiei, multe țări au adoptat politici de rambursare care au plasat îngrijirea virtuală la egalitate cu cea fizică și / sau au extins tipuri de servicii de telemedicină pentru care clinicienii ar putea fi plătiți. Rămân însă câteva semne de întrebare: dacă aceste modificări de plată vor rămâne în vigoare și dacă rambursarea va varia în funcție de tipul asistenței virtuale”, a mai spus Ruxandra Târlescu.
Se pot observa schimbări majore, deja, investițiile în telemedicină crescând exponențial în ultima perioadă. Doar anul trecut, companiile au investit 4,3 miliarde de dolari, cu 139% mai mult decât în anul 2019.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare