Studiu Deloitte: 90% din companiile care detin centre de servicii suport vizeaza extinderea facilitatilor pentru munca la distanta si 61% vor sa-si accelereze agenda digitala
Data publicarii: 30-06-2021 | HR/CarierePeste 600 de lideri de organizații care dețin centre de servicii suport din 45 de țări printre care și România au participat la studiul 2021 Deloitte Global Shared Services & Outsourcing Survey. Rezultatele nu sunt deloc întâmplătoare, dacă luăm în considerare și starea actuală a piețelor la nivel global, una afectată într-o mare măsură de pandemia de Covid-19 care continuă să ne pună probleme și care ne-a schimbat semnificativ stilul de viață.
Astfel, centrele de servicii suport (shared services centers sau SSC), investesc din ce în ce mai mult în capacități strategice, 87% dintre organizații concentrându-se pe dezvoltarea facilităților necesare pentru munca la distanță astfel încât să poată asigura continuitatea afacerii, în vreme ce 61% lucrează la accelerarea agendei digitale. De asemenea, 59% dintre respondenți se arată interesați de îmbunătățirea modului de lucru în mediul virtual.
Organizațiile caută în permanență soluții de reducere a costurilor și de creștere a productivității iar din acest punct de vedere, munca de la distanță a început să fie privită ca o oportunitate. Astfel, 73% dintre cei care au răspuns la sondajul Deloitte intenționează să implementeze un mod de lucru hibrid sau preponderent de la distanță (14), doar 9% plănuind să revină la prezența fizică la birou după încheierea pandemiei.
Studiul subliniază de asemenea faptul că factorii care influențează și facilitează digitalizarea, în mod special tehnologiile care îmbunătățesc și optimizează serviciile furnizate, au devenit esențiali pentru modul în care centrele de suport inovează acum la nivelul tuturor departamentelor pentru a obține reduceri de costuri.
Astfel, 72% dintre acestea au implementat deja tehnologia RPA (automatizarea proceselor robotizate), 55% dețin sisteme ERP (enterprise resources planning) în vreme ce 53% au adoptat deja soluții bazate pe tehnologia cloud.
„Întrucât companiile se bazează din ce în ce mai mult pe modele globale de furnizare a serviciilor pentru a oferi mai multă valoare la costuri mai reduse, acestea investesc în capacitățile strategice ale centrelor de servicii suport, cu accent pe competențele profesionale ale angajaților și pe noile modalități de lucru, și valorifică transformarea digitală pentru a obține avantaje competitive.
România este una din principalele destinații pentru centrele de servicii suport din Europa Centrală și de Est. Sectorul IT, datorită dezvoltării din ultimii ani, a devenit un factor de atractivitate pentru industriile auto, aerospațială, chimică, pentru agricultură și multe altele”, a declarat John Ploem, Partener, Delivery Center Enabling Services, Deloitte România.
Astfel, centrele de servicii suport (shared services centers sau SSC), investesc din ce în ce mai mult în capacități strategice, 87% dintre organizații concentrându-se pe dezvoltarea facilităților necesare pentru munca la distanță astfel încât să poată asigura continuitatea afacerii, în vreme ce 61% lucrează la accelerarea agendei digitale. De asemenea, 59% dintre respondenți se arată interesați de îmbunătățirea modului de lucru în mediul virtual.
Organizațiile caută în permanență soluții de reducere a costurilor și de creștere a productivității iar din acest punct de vedere, munca de la distanță a început să fie privită ca o oportunitate. Astfel, 73% dintre cei care au răspuns la sondajul Deloitte intenționează să implementeze un mod de lucru hibrid sau preponderent de la distanță (14), doar 9% plănuind să revină la prezența fizică la birou după încheierea pandemiei.
Studiul subliniază de asemenea faptul că factorii care influențează și facilitează digitalizarea, în mod special tehnologiile care îmbunătățesc și optimizează serviciile furnizate, au devenit esențiali pentru modul în care centrele de suport inovează acum la nivelul tuturor departamentelor pentru a obține reduceri de costuri.
Astfel, 72% dintre acestea au implementat deja tehnologia RPA (automatizarea proceselor robotizate), 55% dețin sisteme ERP (enterprise resources planning) în vreme ce 53% au adoptat deja soluții bazate pe tehnologia cloud.
„Întrucât companiile se bazează din ce în ce mai mult pe modele globale de furnizare a serviciilor pentru a oferi mai multă valoare la costuri mai reduse, acestea investesc în capacitățile strategice ale centrelor de servicii suport, cu accent pe competențele profesionale ale angajaților și pe noile modalități de lucru, și valorifică transformarea digitală pentru a obține avantaje competitive.
România este una din principalele destinații pentru centrele de servicii suport din Europa Centrală și de Est. Sectorul IT, datorită dezvoltării din ultimii ani, a devenit un factor de atractivitate pentru industriile auto, aerospațială, chimică, pentru agricultură și multe altele”, a declarat John Ploem, Partener, Delivery Center Enabling Services, Deloitte România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare