Raport PwC: Piața auto din Europa dă semne că își va reveni din a doua jumătate a acestui an
Data publicarii: 22-07-2021 | AutoImpactul pandemiei de Covid-19 a fost unul major pentru piața auto europeană care continuă să se lupte încă cu efectele crizei economice și sanitare cauzate de aceasta. Pe de altă parte, sunt de așteptat semne de recuperare în a doua jumătate a acestui an când consumatorii ar putea începe să cheltuie economiile făcute pe timp de pandemie. Cel puțin acesta este mesajul pe care ni-l transmite raportul „Autofacts” realizat de PwC și Strategy&, departamentul de strategie globală al companiei. Momentan însă cifrele sunt sumbre, doar în primul trimestru al acestui an, vânzările auto la nivel european scăzând cu 25,5% față de perioada dinainte de pandemie (2019).
”Anul 2020 a fost foarte dificil pentru industria auto. Producătorii nu s-au mai confruntat cu o criză atât de puternică din 2009 și, fără îndoială, amploarea scăderilor cauzate de restricții va avea ecouri și în anii următori. În România, observăm o revenire a vânzărilor în acest an față de 2020, chiar dacă numărul vehiculelor noi, înmatriculate este departe de cel precriză. În primele cinci luni din 2021, vânzările de mașini noi erau cu 4% sub aceeași perioadă din 2020, din cauza evoluției an la an din ianuarie, respectiv a faptului că în prima lună a anului trecut nu se declanșase criza sanitară și vânzările erau mari. Vestea bună este că din februarie observăm o ușoară revigorare în 2021, cu vânzări mai mari în fiecare lună față de anul trecut”, explică Daniel Anghel, Partener, Lider industria auto, PwC România.
Pe de altă parte, în ciuda scăderilor înregistrate în industrie, vânzările de vehicule electrice și hibride s-au dublat în primul trimestru al anului comparativ cu perioada similară a anului trecut, producătorii auto începând astfel să culeagă roadele unor investiții majore realizate în acest domeniu în anii trecuți.
Constatăm astfel că în această perioadă au fost vândute peste 892.000 de vehicule electrice și hibride, cele mai mari vânzării înregistrându-se în acea de-a doua categorie (dublu) în vreme ce vehiculele electrice cu baterie au înregistrat o creștere de 59%. Cota de piață a vehiculelor electrice pe primele cinci piețe europene din acest punct de vedere a ajuns astfel la 34,6%, acolo unde s-au înregistrat și cele mai mari creșteri medii în ceea ce privește vânzările. Acestea sunt Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie.
”Preferința pentru mașini electrice și hibride prinde tot mai mult teren și în România, fiind vândute de două ori mai multe astfel de vehicule în primul trimestru din 2021 decât în aceeași perioadă a anului trecut”, spune Daniel Anghel.
Semne de optimism sunt și la nivel global unde „Autofacts” estimează o recuperare de 7,3% a vânzărilor auto în perioada imediat următoare. În cazul în care vor apărea noi restricții, estimările scad la 3,7% în vreme ce versiunea cea mai optimistă, presupune o creștere de 18% a pieței auto globale. Cifrele maxime depind însă în mare măsură de relaxarea restricțiilor cumulată cu decizia consumatorilor de a-și cumpăra mașini noi.
”Anul 2020 a fost foarte dificil pentru industria auto. Producătorii nu s-au mai confruntat cu o criză atât de puternică din 2009 și, fără îndoială, amploarea scăderilor cauzate de restricții va avea ecouri și în anii următori. În România, observăm o revenire a vânzărilor în acest an față de 2020, chiar dacă numărul vehiculelor noi, înmatriculate este departe de cel precriză. În primele cinci luni din 2021, vânzările de mașini noi erau cu 4% sub aceeași perioadă din 2020, din cauza evoluției an la an din ianuarie, respectiv a faptului că în prima lună a anului trecut nu se declanșase criza sanitară și vânzările erau mari. Vestea bună este că din februarie observăm o ușoară revigorare în 2021, cu vânzări mai mari în fiecare lună față de anul trecut”, explică Daniel Anghel, Partener, Lider industria auto, PwC România.
Pe de altă parte, în ciuda scăderilor înregistrate în industrie, vânzările de vehicule electrice și hibride s-au dublat în primul trimestru al anului comparativ cu perioada similară a anului trecut, producătorii auto începând astfel să culeagă roadele unor investiții majore realizate în acest domeniu în anii trecuți.
Constatăm astfel că în această perioadă au fost vândute peste 892.000 de vehicule electrice și hibride, cele mai mari vânzării înregistrându-se în acea de-a doua categorie (dublu) în vreme ce vehiculele electrice cu baterie au înregistrat o creștere de 59%. Cota de piață a vehiculelor electrice pe primele cinci piețe europene din acest punct de vedere a ajuns astfel la 34,6%, acolo unde s-au înregistrat și cele mai mari creșteri medii în ceea ce privește vânzările. Acestea sunt Franța, Germania, Italia, Spania și Marea Britanie.
”Preferința pentru mașini electrice și hibride prinde tot mai mult teren și în România, fiind vândute de două ori mai multe astfel de vehicule în primul trimestru din 2021 decât în aceeași perioadă a anului trecut”, spune Daniel Anghel.
Semne de optimism sunt și la nivel global unde „Autofacts” estimează o recuperare de 7,3% a vânzărilor auto în perioada imediat următoare. În cazul în care vor apărea noi restricții, estimările scad la 3,7% în vreme ce versiunea cea mai optimistă, presupune o creștere de 18% a pieței auto globale. Cifrele maxime depind însă în mare măsură de relaxarea restricțiilor cumulată cu decizia consumatorilor de a-și cumpăra mașini noi.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare