PwC: Produsele eco și cele prietenoase cu mediul atrag tot mai mulți consumatori, însă tinerii rămân sceptici
Data publicarii: 12-08-2021 | EconomiePotrivit sondajului PwC Consumer Insights Pulse din luna iunie a acestui an, peste 50% dintre consumatori, la nivel global, au devenit pe durata pandemiei mai interesați de produsele ecologice, milenialii fiind cei mai atenți la impactul pe care îl au produsele achiziționate de ei, asupra mediului înconjurător.
Asistăm astfel nu doar la o schimbare de comportament ci la o schimbare de lungă durată cauzată în mod special de pandemia de Covid-19, perioadă în care oamenii au avut mai mult timp la dispoziție pentru a-și analiza modul de viață și implicațiile pe care activitățile lor zilnice, inclusiv cumpărăturile, le au asupra mediului.
Observăm această tendință dacă analizăm răspunsurile oferite în cadrul ediției din 2019 a sondajului mai sus amintit. Înainte de pandemie, doar 35% dintre respondenți aveau în vedere cumpărarea de produse sustenabile pentru a proteja mediul înconjurător. Tot în anul 2019, procentul celor care căutau produse cu ambalaje prietenoase cu mediul înconjurător era de 37% în vreme ce 41% evitau pe cât posibil utilizarea produselor și a ambalajelor fabricate din materiale plastice. Ediția din acest an a raportului, pe de altă parte, arată creșteri de 10% până la 20% a răspunsurilor afirmative la fiecare dintre întrebările cuprinse în sondaj.
Dacă cifrele au crescut în ceea ce privește generația milenialilor în care sunt incluse persoanele cu vârste cuprinse între 27 și 32 de ani, cei din generația Z (23 până la 26 de ani) sunt mai sceptici cu privire la sustenabilitate la cumpărături. Diferența este dată cel mai probabil de temerile celor tineri potrivit cărora produsele bio, sănătoase, cu impact minim asupra mediului, sunt mai scumpe decât cele obișnuite. Mia mult, cei mai interesați de aceste probleme sunt milenialii maturi, cei cu vârste cuprinse între 33 și 36 de ani.
„Deși eco consumerismul este în mod clar în creștere, unii consumatori sunt sceptici și nu cunosc sau nu cred în conceptul de cumpărături sustenabile invocând prețul mare, calitatea îndoielnică, disponibilitatea limitată sau lipsa timpului pentru a le căuta”, scrie Ruxandra Târlescu, partener PwC România.
„Deși mai mulți consumatori spun că sunt interesați de sustenabilitate, datele indică faptul că generația Z, în special, ar putea avea mai degrabă opinii favorabile mediului care de multe ori nu se traduc în cheltuieli pentru produse eco sau bio. Pe măsură ce companiile vor continua însă să ofere opțiuni eco și bio mai accesibile și mai practice, este posibil ca aspirația consumatorilor să se transforme în acțiune”, conchide aceasta.
Asistăm astfel nu doar la o schimbare de comportament ci la o schimbare de lungă durată cauzată în mod special de pandemia de Covid-19, perioadă în care oamenii au avut mai mult timp la dispoziție pentru a-și analiza modul de viață și implicațiile pe care activitățile lor zilnice, inclusiv cumpărăturile, le au asupra mediului.
Observăm această tendință dacă analizăm răspunsurile oferite în cadrul ediției din 2019 a sondajului mai sus amintit. Înainte de pandemie, doar 35% dintre respondenți aveau în vedere cumpărarea de produse sustenabile pentru a proteja mediul înconjurător. Tot în anul 2019, procentul celor care căutau produse cu ambalaje prietenoase cu mediul înconjurător era de 37% în vreme ce 41% evitau pe cât posibil utilizarea produselor și a ambalajelor fabricate din materiale plastice. Ediția din acest an a raportului, pe de altă parte, arată creșteri de 10% până la 20% a răspunsurilor afirmative la fiecare dintre întrebările cuprinse în sondaj.
Dacă cifrele au crescut în ceea ce privește generația milenialilor în care sunt incluse persoanele cu vârste cuprinse între 27 și 32 de ani, cei din generația Z (23 până la 26 de ani) sunt mai sceptici cu privire la sustenabilitate la cumpărături. Diferența este dată cel mai probabil de temerile celor tineri potrivit cărora produsele bio, sănătoase, cu impact minim asupra mediului, sunt mai scumpe decât cele obișnuite. Mia mult, cei mai interesați de aceste probleme sunt milenialii maturi, cei cu vârste cuprinse între 33 și 36 de ani.
„Deși eco consumerismul este în mod clar în creștere, unii consumatori sunt sceptici și nu cunosc sau nu cred în conceptul de cumpărături sustenabile invocând prețul mare, calitatea îndoielnică, disponibilitatea limitată sau lipsa timpului pentru a le căuta”, scrie Ruxandra Târlescu, partener PwC România.
„Deși mai mulți consumatori spun că sunt interesați de sustenabilitate, datele indică faptul că generația Z, în special, ar putea avea mai degrabă opinii favorabile mediului care de multe ori nu se traduc în cheltuieli pentru produse eco sau bio. Pe măsură ce companiile vor continua însă să ofere opțiuni eco și bio mai accesibile și mai practice, este posibil ca aspirația consumatorilor să se transforme în acțiune”, conchide aceasta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall