Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar, tot mai mari. Produsele de tehnologie inlocuiesc treptat rechizitele clasice
Data publicarii: 30-08-2021 | EconomieFață de anul trecut, cheltuielile generate de începerea anului școlar sunt în creștere cu 16%, conform studiului Deloitte „back to school 2021”. La nivel global, acestea se ridică la peste 32,5 miliarde de dolari. Pe de altă parte, observăm și o tendință de tehnologizare, produsele bazate pe tehnologii adresate elevilor înregistrând o creștere anuală de 37%. Mai mult, 49% dintre participanții la studiul amintit mai sus spun că prima opțiune pentru ei este reprezentată de magazinele online în vreme ce 41% preferă magazinele de tip discount.
Din punct de vedere economic, percepția consumatorilor s-a îmbunătățit în acest în în raport cu anul trecut, 45% dintre aceștia așteptându-se la o evoluție pozitivă a economiei în următoarele șase luni. Mai bine de jumătate dintre respondenți sunt de asemenea mai încrezători în perspectivele economiei acum, decât erau anul trecut. Prin urmare, și cheltuielile pentru școală vor atinge în această perioadă cel mai ridicat nivel în comparație cu ultimii ani, media calculată fiind de aproximativ 612 dolari/ copil, o creștere semnificativă de la cifra vehiculată în anul 2020, de doar 529 de dolari/copil. De asemenea, 40% dintre gospodării se așteaptă în acest an la cheltuieli mai mari pentru articolele școlare decât în anul precedent.
Revenind la produsele din categoria tehnologiei, 31% dintre respondenți intenționează achiziționarea computerelor și a echipamentelor de tip hardware, o creștere de 22% față de anul 2020. 37% dintre aceștia au în plan să cumpere dispozitive electronice în vreme ce 44% optează pentru mai puține consumabile tradiționale, conștienți că copiii lor folosesc acum, mai mult ca oricând, tehnologii digitale atât în timpul orelor de clasă cât și după acestea, în timpul liber. Totodată, deși școlile se vor deschide fizic în această toamnă, părinții iau în calcul cumpărarea de resurse de învățare online pentru începerea școlii. Acest procent este în urcare față de anul trecut.
Defalcat pe categorii de produse, cea mai mare parte a cheltuielilor va merge către produse electronice, calculatoare și echipamente hardware. (aproape 6 miliarde de dolari), cu 47% mai mult decât în anul 2020.
„Costurile părinților cu școala au crescut semnificativ și în România în pandemie, având în vedere că cei mai mulți au fost nevoiți să cumpere echipamente IT pentru educația online. Pe fondul acestor achiziții, dar și al investițiilor realizate de companii și instituții publice pentru a asigura soluții pentru munca la distanță, piața locală de IT&C a crescut cu peste 20% în 2020 față de 2019, conform datelor oficiale. În plus, dat fiind faptul că procesul de digitalizare trebuie să continue în toate structurile societății, este de așteptat ca ritmul de creștere pe această piață să rămână accelerat cel puțin pentru următorii trei-patru ani”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Același studiu evidențiază faptul că comercianții clasici sunt în continuare preferați de cumpărători atunci când vine vorba de produse școlare, deși aceștia au început să piardă teren, din ce în ce mai mult, în fața magazinelor online. Astfel, 43% dintre părinți optează în acest an pentru cumpărături în magazine în vreme ce 39% o vor face în mediul online.
Din punct de vedere economic, percepția consumatorilor s-a îmbunătățit în acest în în raport cu anul trecut, 45% dintre aceștia așteptându-se la o evoluție pozitivă a economiei în următoarele șase luni. Mai bine de jumătate dintre respondenți sunt de asemenea mai încrezători în perspectivele economiei acum, decât erau anul trecut. Prin urmare, și cheltuielile pentru școală vor atinge în această perioadă cel mai ridicat nivel în comparație cu ultimii ani, media calculată fiind de aproximativ 612 dolari/ copil, o creștere semnificativă de la cifra vehiculată în anul 2020, de doar 529 de dolari/copil. De asemenea, 40% dintre gospodării se așteaptă în acest an la cheltuieli mai mari pentru articolele școlare decât în anul precedent.
Revenind la produsele din categoria tehnologiei, 31% dintre respondenți intenționează achiziționarea computerelor și a echipamentelor de tip hardware, o creștere de 22% față de anul 2020. 37% dintre aceștia au în plan să cumpere dispozitive electronice în vreme ce 44% optează pentru mai puține consumabile tradiționale, conștienți că copiii lor folosesc acum, mai mult ca oricând, tehnologii digitale atât în timpul orelor de clasă cât și după acestea, în timpul liber. Totodată, deși școlile se vor deschide fizic în această toamnă, părinții iau în calcul cumpărarea de resurse de învățare online pentru începerea școlii. Acest procent este în urcare față de anul trecut.
Defalcat pe categorii de produse, cea mai mare parte a cheltuielilor va merge către produse electronice, calculatoare și echipamente hardware. (aproape 6 miliarde de dolari), cu 47% mai mult decât în anul 2020.
„Costurile părinților cu școala au crescut semnificativ și în România în pandemie, având în vedere că cei mai mulți au fost nevoiți să cumpere echipamente IT pentru educația online. Pe fondul acestor achiziții, dar și al investițiilor realizate de companii și instituții publice pentru a asigura soluții pentru munca la distanță, piața locală de IT&C a crescut cu peste 20% în 2020 față de 2019, conform datelor oficiale. În plus, dat fiind faptul că procesul de digitalizare trebuie să continue în toate structurile societății, este de așteptat ca ritmul de creștere pe această piață să rămână accelerat cel puțin pentru următorii trei-patru ani”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Același studiu evidențiază faptul că comercianții clasici sunt în continuare preferați de cumpărători atunci când vine vorba de produse școlare, deși aceștia au început să piardă teren, din ce în ce mai mult, în fața magazinelor online. Astfel, 43% dintre părinți optează în acest an pentru cumpărături în magazine în vreme ce 39% o vor face în mediul online.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall