Sondaj PwC: 55% dintre consumatorii europeni și 100% dintre managerii de flote intenționează să cumpere vehicule electrice în următorii 2 ani
Data publicarii: 31-08-2021 | EconomieInteresul pentru vehicule electrice este în continuă creștere pe continentul european, 55% dintre consumatorii individuali și 100% din managerii de flote declarându-și intenția de a cumpăra un astfel de vehicul în următorii doi ani. Cifrele ne survin ca rezultat al sondajului e-Readiness Report 2021 realizat de departamentul de strategie globală al PwC.
Astfel, vânzările de vehicule electrice ar putea ajunge la 1,7 milioane de unități, adică 23% din piața autovehiculelor noi până în anul 2024, cel puțin în ceea ce privește marile piețe europene precum Franța, Germania, Italia, Norvegia, Spania și Elveția. De asemenea, segmentul B2B va rămâne în continuare cel mai atractiv, estimativ, acesta putând ajunge la 55% din totalul pieței de mașini electrice. Dintre cele mai importante criterii avute în vedere înainte de a face o astfel de achiziție amintim imaginea companiei, stimulentele fiscale și reducerea amprentei de carbon. În vreme ce companiile de nivel mediu vor înregistra cea mai mare creștere pe acest segment în următorii doi ani, companiile mari vor deține cele mai mari flote de vehicule electrice.
”În ultimii ani consumatorii din Europa au început să devină din ce în ce mai preocupați de protejarea mediului ceea ce a dus și la creșterea interesului pentru mașinile nepoluante. Astfel, piața auto are șanse să se redreseze, după criza sanitară, și printr-o orientare mai mare către vehiculele electrice, mai ales că multe state susțin achiziția de mașini electrice și hibride prin stimulente financiare care ajung să reprezinte până la o treime din prețul de vânzare cu amănuntul al acestora pe unele piețe”, spune Daniel Anghel, Partener, Lider pentru industria auto, PwC România.
La fel ca în alte țări, și în România autoritățile își doresc să îi sprijine pe cei care au în vedere achiziționarea de mașini electrice, nepoluante. Astfel, prin programul Rabla Plus, statul va oferi tichete valorice de 45.000 de lei în cazul vehiculelor pur electrice respectiv 20.000 de lei pentru achiziționarea unui vehicul hibrid.
Printre principalii factori menționați de respondenții sondajului PwC cu privire la alegerea unei mașini electrice subliniem economia de combustibil, posibilitatea de a încărca mașina de acasă dar și impactul asupra mediului, o problemă care a căpătat un interes din ce în ce mai mare atât la nivel individual cât și la nivel de politici de responsabilitate ale companiilor.
Raportul menționează de asemenea apariția unei noi piețe auto, cea a mașinilor electrice second-hand, vehiculele electrice uzate fiind căutate cu precădere de persoanele tinere cu venituri mai mici. Astfel, 67% dintre consumatorii europeni care vizează achiziționarea unui vehicul electric în următorii trei ani iau în considerare achiziția unui model second-hand. În prezent, doar 15% dintre respondenți susțin că sunt proprietari de mașini electrice cumpărate la mâna a doua.
Astfel, vânzările de vehicule electrice ar putea ajunge la 1,7 milioane de unități, adică 23% din piața autovehiculelor noi până în anul 2024, cel puțin în ceea ce privește marile piețe europene precum Franța, Germania, Italia, Norvegia, Spania și Elveția. De asemenea, segmentul B2B va rămâne în continuare cel mai atractiv, estimativ, acesta putând ajunge la 55% din totalul pieței de mașini electrice. Dintre cele mai importante criterii avute în vedere înainte de a face o astfel de achiziție amintim imaginea companiei, stimulentele fiscale și reducerea amprentei de carbon. În vreme ce companiile de nivel mediu vor înregistra cea mai mare creștere pe acest segment în următorii doi ani, companiile mari vor deține cele mai mari flote de vehicule electrice.
”În ultimii ani consumatorii din Europa au început să devină din ce în ce mai preocupați de protejarea mediului ceea ce a dus și la creșterea interesului pentru mașinile nepoluante. Astfel, piața auto are șanse să se redreseze, după criza sanitară, și printr-o orientare mai mare către vehiculele electrice, mai ales că multe state susțin achiziția de mașini electrice și hibride prin stimulente financiare care ajung să reprezinte până la o treime din prețul de vânzare cu amănuntul al acestora pe unele piețe”, spune Daniel Anghel, Partener, Lider pentru industria auto, PwC România.
La fel ca în alte țări, și în România autoritățile își doresc să îi sprijine pe cei care au în vedere achiziționarea de mașini electrice, nepoluante. Astfel, prin programul Rabla Plus, statul va oferi tichete valorice de 45.000 de lei în cazul vehiculelor pur electrice respectiv 20.000 de lei pentru achiziționarea unui vehicul hibrid.
Printre principalii factori menționați de respondenții sondajului PwC cu privire la alegerea unei mașini electrice subliniem economia de combustibil, posibilitatea de a încărca mașina de acasă dar și impactul asupra mediului, o problemă care a căpătat un interes din ce în ce mai mare atât la nivel individual cât și la nivel de politici de responsabilitate ale companiilor.
Raportul menționează de asemenea apariția unei noi piețe auto, cea a mașinilor electrice second-hand, vehiculele electrice uzate fiind căutate cu precădere de persoanele tinere cu venituri mai mici. Astfel, 67% dintre consumatorii europeni care vizează achiziționarea unui vehicul electric în următorii trei ani iau în considerare achiziția unui model second-hand. În prezent, doar 15% dintre respondenți susțin că sunt proprietari de mașini electrice cumpărate la mâna a doua.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare