Studiu Deloitte: educatia, nivelul de coruptie si protectia mediului sunt principalele motive de ingrijorare pentru romanii din Generatiile Millennials si Z
Data publicarii: 06-09-2021 | DiversePotrivit studiului Deloitte Global Millenial and Gen Z Survey 2021 realizat în 45 de țări la nivel global inclusiv România, principalele îngrijorări ale tinerilor români exponenți ai generațiilor Millenials și Z sunt legate de educația și dezvoltarea abilităților personale, nivelul de corupție din mediul de afaceri și politică respectiv protecția mediului. 37% dintre mileniali și 38% dintre cei din generația Z sunt îngrijorați de dezvoltarea abilităților personale, în vreme ce 35% respectiv 30% își manifestă îngrijorarea față de corupție. Procentele celor care au selectat problemele de protecție a mediului ca principală grijă sunt de 29% respectiv 27%.
Rezultatele la nivel local diferă de cele la nivel global unde, cele mai mari preocupări ale persoanelor din generația Millenials sunt legate de menținerea stării de sănătate (28%0, șomaj (27%) respectiv protecția mediului (26%).
În același timp, cei din generația Z, la nivel global cel puțin, pun pe primul loc protecția mediului în proporție de 26%, urmată de șomaj și menținerea stării de sănătate (25% fiecare).
Exponenții celor două generații sunt destul de pesimiști și în ceea ce privește situația financiară, pandemia de Covid-19 creând incertitudini din acest punct de vedere. 44% dintre românii exponenți ai generației Millenials sunt stresați în cea mai mare parte a timpului, peste media globală de 41%. Cât privește generația Z, peste jumătate (51%) din respondenții sondajului Deloitte susțin că sunt stresați aproape permanent, media globală pentru această generație fiind de 46%.
Pentru Millenials, cele mai importante surse de stres sunt situația financiară (61% în România, 46% la nivel global), bunăstarea familiei (57% în România, 46% la nivel global), locul de muncă și perspectivele în carieră (56% în România, 41% la nivel global), starea de sănătate fizică și mentală (51% în România, 33% la nivel global. Pentru cei care fac parte din generația Z, principalul factor de stres este bunăstarea familiei (66% în România, 47% la nivel global), urmat de aspectele ce țin de carieră (62% în România, 50% la nivel global) și situația financiară pe termen lung (58% în România, 48% la nivel global).
„Preocupările tinerilor din Generațiile Millennials și Z s-au schimbat ușor în contextul pandemiei, atât în România, cât și la nivel global. Totuși, românii rămân mai ancorați în aspectele legate de situația financiară și, implicit, de carieră, decât media globală, dominată de preocuparea pentru protecția mediului, cel puțin în cazul Generației Z. Este salutar faptul că tinerii români sunt interesați de educație și de dezvoltarea abilităților personale și profesionale, însă este preocupant că majoritatea dintre ei nu consideră adecvat nivelul actual de acces la aceste resurse esențiale, nu doar pentru succesul lor individual, ci și pentru progresul nostru, ca societate”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Rezultatele la nivel local diferă de cele la nivel global unde, cele mai mari preocupări ale persoanelor din generația Millenials sunt legate de menținerea stării de sănătate (28%0, șomaj (27%) respectiv protecția mediului (26%).
În același timp, cei din generația Z, la nivel global cel puțin, pun pe primul loc protecția mediului în proporție de 26%, urmată de șomaj și menținerea stării de sănătate (25% fiecare).
Exponenții celor două generații sunt destul de pesimiști și în ceea ce privește situația financiară, pandemia de Covid-19 creând incertitudini din acest punct de vedere. 44% dintre românii exponenți ai generației Millenials sunt stresați în cea mai mare parte a timpului, peste media globală de 41%. Cât privește generația Z, peste jumătate (51%) din respondenții sondajului Deloitte susțin că sunt stresați aproape permanent, media globală pentru această generație fiind de 46%.
Pentru Millenials, cele mai importante surse de stres sunt situația financiară (61% în România, 46% la nivel global), bunăstarea familiei (57% în România, 46% la nivel global), locul de muncă și perspectivele în carieră (56% în România, 41% la nivel global), starea de sănătate fizică și mentală (51% în România, 33% la nivel global. Pentru cei care fac parte din generația Z, principalul factor de stres este bunăstarea familiei (66% în România, 47% la nivel global), urmat de aspectele ce țin de carieră (62% în România, 50% la nivel global) și situația financiară pe termen lung (58% în România, 48% la nivel global).
„Preocupările tinerilor din Generațiile Millennials și Z s-au schimbat ușor în contextul pandemiei, atât în România, cât și la nivel global. Totuși, românii rămân mai ancorați în aspectele legate de situația financiară și, implicit, de carieră, decât media globală, dominată de preocuparea pentru protecția mediului, cel puțin în cazul Generației Z. Este salutar faptul că tinerii români sunt interesați de educație și de dezvoltarea abilităților personale și profesionale, însă este preocupant că majoritatea dintre ei nu consideră adecvat nivelul actual de acces la aceste resurse esențiale, nu doar pentru succesul lor individual, ci și pentru progresul nostru, ca societate”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare