Studiu Deloitte-Fortune: Companiile sunt mai ingrijorate de deficitul de forta de munca decat de pandemie
Data publicarii: 19-11-2021 | EconomiePotrivit celui mai recent studiu CEO Survey realizat de revista Fortune și Deloitte, 73% din companii sunt îngrijorate cu privire la deficitul de forță de muncă și de modul în care această problemă le va influența strategia de business în următoarele 12 luni. Ponderea este ușor mai mare decât a celor care se arată preocupați de evoluția pandemiei sua de apariția unor noi variante de Covid-19 (70%).
Dintre problemele legate de forța de muncă, 57% din companii se confruntă cu dificultăți în recrutarea angajaților, 53% cu probleme în crearea unui loc de muncă adecvat pentru perioada post-pandemie, 51% cu păstrarea angajaților curenți respectiv 43% cu construirea unei forțe de muncă diverse și echitabile bazată pe incluziune.
Dintre măsurile luate în ultima vreme pentru consolidarea capacității de recrutare și retenție a angajaților, companiile pun accent pe beneficiile intangibile precum flexibilitatea muncii (80%), pe diversitate, echitate și incluziune (68%), starea de bine și sănătatea mintală (65%), ori asupra factorilor sociali, de guvernanță și de mediu (ESG - 50%). Sunt companii însă care au apelat și la beneficiile mai tradiționale, precum creșterea salariului (50%) sau oferirea de mai mult timp liber angajaților (24%).
„Pe măsură ce organizațiile s-au adaptat la noua normalitate caracterizată de incertitudine permanentă, atragerea și păstrarea angajaților pe o piață a muncii tot mai competitivă a revenit pe primul loc în topul listei lor de priorități strategice. Pandemia a accelerat schimbările din domeniul muncii, iar acum flexibilitatea, dezvoltarea personală sau chiar reinventarea, starea de bine și sentimentul de apartenență trebuie să facă parte din oferta angajatorilor, împreună cu sentimentul unui sens superior, care este legat din ce în ce mai mult de modul în care mediul de business contribuie la rezolvarea problemelor sociale complexe, cum ar fi schimbările climatice”, a spus Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Potrivit studiului amintit mai sus, au devenit o prioritate și măsurile de prevenire a schimbărilor climatice, 90% dintre respondenți susținând că această problemă trebuie abordată urgent. De asemenea, 86% dintre directorii chestionați cu ocazia studiului cred că companiile lor pot juca un rol direct în soluționarea problemelor de mediu.
Deși la începutul acestui an, directorii de companii îl numeau ca fiind „anul speranței”, în prezent, ei cred că efectele pandemiei se vor resimți asupra afacerilor pe care le conduc și anul următor. Mai mult, o treime dintre aceștia nici nu se mai așteaptă ca efectele pandemiei să dispară în viitorul apropiat. Rămân însă optimiste estimările privind creșterea afacerilor, două treimi dintre respondenți anticipând creșteri majore ale business-urilor lor în următoarele 12 luni, perspectivele economice fiind pozitive.
Dintre problemele legate de forța de muncă, 57% din companii se confruntă cu dificultăți în recrutarea angajaților, 53% cu probleme în crearea unui loc de muncă adecvat pentru perioada post-pandemie, 51% cu păstrarea angajaților curenți respectiv 43% cu construirea unei forțe de muncă diverse și echitabile bazată pe incluziune.
Dintre măsurile luate în ultima vreme pentru consolidarea capacității de recrutare și retenție a angajaților, companiile pun accent pe beneficiile intangibile precum flexibilitatea muncii (80%), pe diversitate, echitate și incluziune (68%), starea de bine și sănătatea mintală (65%), ori asupra factorilor sociali, de guvernanță și de mediu (ESG - 50%). Sunt companii însă care au apelat și la beneficiile mai tradiționale, precum creșterea salariului (50%) sau oferirea de mai mult timp liber angajaților (24%).
„Pe măsură ce organizațiile s-au adaptat la noua normalitate caracterizată de incertitudine permanentă, atragerea și păstrarea angajaților pe o piață a muncii tot mai competitivă a revenit pe primul loc în topul listei lor de priorități strategice. Pandemia a accelerat schimbările din domeniul muncii, iar acum flexibilitatea, dezvoltarea personală sau chiar reinventarea, starea de bine și sentimentul de apartenență trebuie să facă parte din oferta angajatorilor, împreună cu sentimentul unui sens superior, care este legat din ce în ce mai mult de modul în care mediul de business contribuie la rezolvarea problemelor sociale complexe, cum ar fi schimbările climatice”, a spus Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Potrivit studiului amintit mai sus, au devenit o prioritate și măsurile de prevenire a schimbărilor climatice, 90% dintre respondenți susținând că această problemă trebuie abordată urgent. De asemenea, 86% dintre directorii chestionați cu ocazia studiului cred că companiile lor pot juca un rol direct în soluționarea problemelor de mediu.
Deși la începutul acestui an, directorii de companii îl numeau ca fiind „anul speranței”, în prezent, ei cred că efectele pandemiei se vor resimți asupra afacerilor pe care le conduc și anul următor. Mai mult, o treime dintre aceștia nici nu se mai așteaptă ca efectele pandemiei să dispară în viitorul apropiat. Rămân însă optimiste estimările privind creșterea afacerilor, două treimi dintre respondenți anticipând creșteri majore ale business-urilor lor în următoarele 12 luni, perspectivele economice fiind pozitive.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare