PwC GECS 2022: 46% dintre companiile de la nivel global au fost victimele criminalității economice în ultimii doi ani
Data publicarii: 04-05-2022 | IT&CPotrivit studiului bianual realizat de PwC, „Global Economic Crime and Fraud Survey” (GECS 2022), 46% dintre companiile de nivel global s-au confruntat cu infracțiuni financiare sau fraude în ultimii 2 ani.
Companiile din sectoare precum cel al telecomunicațiilor, al tehnologiei dar și media, s-au confruntat în ultimele 24 de luni cu cea mai mare incidență a fraudelor, aproape două treimi dintre acestea experimentând o anumită formă de fraudă.
”Rata generală a fraudelor și infracțiunilor financiare împotriva companiilor a rămas constantă față de anul 2020 (47%), în pofida problemelor legate de lanțul de aprovizionare, a instabilității mediului geopolitic, a unei economii incerte și a multor amenințări emergente. Pandemia a redus actele de însușire frauduloasă de bunuri, în parte pentru că mai mulți angajați lucrează acum de la distanță, cu acces limitat la activele companiei, însă asistăm la o creștere a amenințărilor din afara organizației.
Criminalitatea cibernetică se află în fruntea listei de amenințări cu care se confruntă în prezent companiile, iar pe viitor se preconizează o creștere a riscurilor de fraudă în raportările ESG și a celor prin intermediul platformelor digitale. Regulile jocului se schimbă, iar companiile trebuie să fie mai agile ca niciodată pentru a răspunde la aceste amenințări și să adopte noi abordări și tehnologii de prevenire”, a declarat Ana Sebov, liderul echipei de Forensic din cadrul PwC România.
Dacă în anul 2020 cea mai frecventă infracțiune era frauda săvârșită de client, în ultima perioadă, criminalitatea cibernetică a devenit principala amenințare la adresa companiilor. Astfel, 42% din companiile cu venituri între 1 și 10 miliarde de dolari, s-au confruntat, conform sondajului PwC cu infracțiuni cibernetice în ultimii doi ani în vreme ce doar 34% au avut de-a face cu fraude săvârșite de clienți.
De asemenea, par mai afectate de criminalitatea de acest gen companiile cu venituri mari, peste 52% din cele care au înregistrat venituri de peste 10 miliarde de dolari confruntându-se cu fraude în ultimele 24 de luni. La polul opus sunt companiile cu venituri mai mici de 100 de milioane de dolari, doar 38% dintre acestea confruntându-se cu această problemă. De asemenea, 25% dintre companii s-au confruntat cu un impact total de peste 1 milion de dolari.
Companiile din sectoare precum cel al telecomunicațiilor, al tehnologiei dar și media, s-au confruntat în ultimele 24 de luni cu cea mai mare incidență a fraudelor, aproape două treimi dintre acestea experimentând o anumită formă de fraudă.
”Rata generală a fraudelor și infracțiunilor financiare împotriva companiilor a rămas constantă față de anul 2020 (47%), în pofida problemelor legate de lanțul de aprovizionare, a instabilității mediului geopolitic, a unei economii incerte și a multor amenințări emergente. Pandemia a redus actele de însușire frauduloasă de bunuri, în parte pentru că mai mulți angajați lucrează acum de la distanță, cu acces limitat la activele companiei, însă asistăm la o creștere a amenințărilor din afara organizației.
Criminalitatea cibernetică se află în fruntea listei de amenințări cu care se confruntă în prezent companiile, iar pe viitor se preconizează o creștere a riscurilor de fraudă în raportările ESG și a celor prin intermediul platformelor digitale. Regulile jocului se schimbă, iar companiile trebuie să fie mai agile ca niciodată pentru a răspunde la aceste amenințări și să adopte noi abordări și tehnologii de prevenire”, a declarat Ana Sebov, liderul echipei de Forensic din cadrul PwC România.
Dacă în anul 2020 cea mai frecventă infracțiune era frauda săvârșită de client, în ultima perioadă, criminalitatea cibernetică a devenit principala amenințare la adresa companiilor. Astfel, 42% din companiile cu venituri între 1 și 10 miliarde de dolari, s-au confruntat, conform sondajului PwC cu infracțiuni cibernetice în ultimii doi ani în vreme ce doar 34% au avut de-a face cu fraude săvârșite de clienți.
De asemenea, par mai afectate de criminalitatea de acest gen companiile cu venituri mari, peste 52% din cele care au înregistrat venituri de peste 10 miliarde de dolari confruntându-se cu fraude în ultimele 24 de luni. La polul opus sunt companiile cu venituri mai mici de 100 de milioane de dolari, doar 38% dintre acestea confruntându-se cu această problemă. De asemenea, 25% dintre companii s-au confruntat cu un impact total de peste 1 milion de dolari.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall