Studiu Deloitte: jumatate dintre romani vor sa-si cumpere masini electrice pentru a reduce costul cu alimentarea si a proteja mediul.
Data publicarii: 26-05-2022 | EconomiePotrivit datelor culese cu ajutorul „Deloitte 2022 Global Automotive Consumer Study”, 46% dintre consumatorii români preferă mașinile electrice sau hibrid și spun că ar alege o astfel de motorizare pentru viitoarea lor mașină. Studiul a fost efectuat în rândul a peste 26.000 de consumatori din 25 de țări la nivel global dintre care 11.000 din 10 state europene printre care și țara noastră.
63% dintre respondenții români și-ar cumpăra o mașină electrică sau hibridă datorită costurilor mai reduse în ceea ce privește alimentarea în vreme ce 49% ar face-o fiind motivați de protecția mediului. De asemenea, 47% dintre respondenți arată o preocupare mare pentru sănătatea personală în vreme ce 40% sunt atrași de stimulentele oferite de stat.
De asemenea, studiul remarcă faptul că în 5 țări europene, numărul celor care intenționează să își cumpere mașină cu combustie tradițională a scăzut pentru prima dată sub 50%. Aici se încadrează cele mai mari piețe ale regiunii. Astfel, cei care își doresc în continuare mașini propulsate de benzină sau motorină a ajuns la 49% în Germania, 48% în Franța, 47% în Marea Britanie, 35% în Spania, respectiv 31% în Italia. În România, procentul celor care rămân în continuare fideli mașinilor pe benzină sau motorină este în prezent de 50%.
„Tendința de trecere către mașini mai puțin poluante este evidentă în Europa, chiar dacă remarcăm țări în care motorizarea clasică rămâne preferată – Cehia (74%), Austria (58%) sau Polonia (57%). În primul trimestru din 2022, cota de piață a autovehiculelor electrice hibride a crescut la 25,1% din vânzările din Uniunea Europeană, de la 21% în aceeași perioadă din 2021, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile. Și în România, vânzările de mașini electrice hibride au crescut cu 45% în perioada analizată, iar în cazul celor pe baterie avansul a fost de peste 400%. Evoluția este remarcabilă, chiar dacă baza de raportare este scăzută.
Schimbarea de mentalitate se explică atât prin creșterea gradului de conștientizare a populației cu privire la impactul utilizării mașinii personale asupra mediului, cât și prin politica autorităților europene în această direcție. Pe de altă parte, timpul de așteptare pentru o mașină nouă este din ce în ce mai mare, din cauza problemelor apărute în ultimii doi ani pe lanțurile de aprovizionare, motiv pentru care înmatriculările de mașini rulate, mult mai poluante, au crescut în România, în 2021, cu 3,7% (aproximativ 400.000 de mașini), iar pentru cele noi au scăzut cu 4% comparativ cu anul anterior (121.000 de mașini), conform datelor publicate de autorități. Tendința s-a inversat în primele luni din 2022, dar situația rămâne îngrijorătoare”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, Lider al serviciilor de consultanță pentru sectorul auto.
Dintre respondenții din România care își doresc să achiziționeze un vehicul electric, 54% spun că își mențin această preferință chiar dacă prețul energiei electrice ar fi similar cu cel al combustibililor clasici. Doar 38% și-ar schimba preferințele într-un asemenea caz în vreme ce 8% spun că nu sunt siguri de decizia pe care ar lua-o.
„Tensiunile din piața energiei, care au generat creșteri semnificative de prețuri, ridică semne de întrebare inclusiv în rândul consumatorilor care analizează cumpărarea unei mașini electrice, pentru care costul cu alimentarea reprezintă un avantaj în această direcție. După cum reiese din studiu, prețul combustibilului și protecția mediului reprezintă principalele argumente pentru achiziția unei mașini electrice atât în România, cât și în celelalte state europene. Din aceste considerente, sunt necesare măsuri suplimentare pentru reglarea pieței energiei, dar și pentru îmbunătățirea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice, atât în România, cât și celelalte state ale Uniunii Europene”, a declarat Sorin Elisei, Director, Deloitte România, Lider al practicilor de sustenabilitate și energie.
63% dintre respondenții români și-ar cumpăra o mașină electrică sau hibridă datorită costurilor mai reduse în ceea ce privește alimentarea în vreme ce 49% ar face-o fiind motivați de protecția mediului. De asemenea, 47% dintre respondenți arată o preocupare mare pentru sănătatea personală în vreme ce 40% sunt atrași de stimulentele oferite de stat.
De asemenea, studiul remarcă faptul că în 5 țări europene, numărul celor care intenționează să își cumpere mașină cu combustie tradițională a scăzut pentru prima dată sub 50%. Aici se încadrează cele mai mari piețe ale regiunii. Astfel, cei care își doresc în continuare mașini propulsate de benzină sau motorină a ajuns la 49% în Germania, 48% în Franța, 47% în Marea Britanie, 35% în Spania, respectiv 31% în Italia. În România, procentul celor care rămân în continuare fideli mașinilor pe benzină sau motorină este în prezent de 50%.
„Tendința de trecere către mașini mai puțin poluante este evidentă în Europa, chiar dacă remarcăm țări în care motorizarea clasică rămâne preferată – Cehia (74%), Austria (58%) sau Polonia (57%). În primul trimestru din 2022, cota de piață a autovehiculelor electrice hibride a crescut la 25,1% din vânzările din Uniunea Europeană, de la 21% în aceeași perioadă din 2021, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile. Și în România, vânzările de mașini electrice hibride au crescut cu 45% în perioada analizată, iar în cazul celor pe baterie avansul a fost de peste 400%. Evoluția este remarcabilă, chiar dacă baza de raportare este scăzută.
Schimbarea de mentalitate se explică atât prin creșterea gradului de conștientizare a populației cu privire la impactul utilizării mașinii personale asupra mediului, cât și prin politica autorităților europene în această direcție. Pe de altă parte, timpul de așteptare pentru o mașină nouă este din ce în ce mai mare, din cauza problemelor apărute în ultimii doi ani pe lanțurile de aprovizionare, motiv pentru care înmatriculările de mașini rulate, mult mai poluante, au crescut în România, în 2021, cu 3,7% (aproximativ 400.000 de mașini), iar pentru cele noi au scăzut cu 4% comparativ cu anul anterior (121.000 de mașini), conform datelor publicate de autorități. Tendința s-a inversat în primele luni din 2022, dar situația rămâne îngrijorătoare”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, Lider al serviciilor de consultanță pentru sectorul auto.
Dintre respondenții din România care își doresc să achiziționeze un vehicul electric, 54% spun că își mențin această preferință chiar dacă prețul energiei electrice ar fi similar cu cel al combustibililor clasici. Doar 38% și-ar schimba preferințele într-un asemenea caz în vreme ce 8% spun că nu sunt siguri de decizia pe care ar lua-o.
„Tensiunile din piața energiei, care au generat creșteri semnificative de prețuri, ridică semne de întrebare inclusiv în rândul consumatorilor care analizează cumpărarea unei mașini electrice, pentru care costul cu alimentarea reprezintă un avantaj în această direcție. După cum reiese din studiu, prețul combustibilului și protecția mediului reprezintă principalele argumente pentru achiziția unei mașini electrice atât în România, cât și în celelalte state europene. Din aceste considerente, sunt necesare măsuri suplimentare pentru reglarea pieței energiei, dar și pentru îmbunătățirea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice, atât în România, cât și celelalte state ale Uniunii Europene”, a declarat Sorin Elisei, Director, Deloitte România, Lider al practicilor de sustenabilitate și energie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare