Raport PwC: Consumatorii din întreaga lume se așteaptă la cheltuieli mai mari pentru alimente în următoarele șase luni și intenționează să-și reducă bugetul pentru bunuri de lux sau mese în oraș
Data publicarii: 20-06-2022 | EconomiePotrivit celui mai recent sondaj PwC „Global Consumer Insights 2022” realizat la nivel global, 75% dintre respondenți se așteaptă la cheltuieli similare sau mai mari față de nivelul actual pentru majoritatea categoriilor de produse, în următoarele șase luni. Aproape jumătate din aceștia, mai precis 47% se așteaptă la cheltuieli mai mari cu alimentele în vreme ce 37% au în vedere reducerea cheltuielilor cu bunurile premium, 34% cu mesele în oraș, 30% cu sport și cultură în vreme ce un sfert dintre respondenți vor aloca mai puțini bani pentru haine. 9069 de consumatori din 25 de state la nivel global au răspuns întrebărilor furnizate de PwC în cadrul acestui sondaj.
”Reziliența consumatorilor a fost pusă la încercare în ultimii doi ani din cauza întreruperilor în lanțului de aprovizionare și restricțiilor. Deși entuziasmul pentru consum revenise după ridicarea acestora, creșterea inflației și a dobânzilor pun noi presiuni pe cheltuieli și comportamentul de consum, care nu credem că se vor atenua prea curând. Sondajul arată că oamenii se așteaptă la noi creșteri de prețuri și caută modalități să-și adapteze preferințele de cumpărare pentru a face față noului context, fără însă a renunța la factori precum cea mai bună experiență de cumpărare sau mărcile preferate. În același timp, retailerii și producătorii trebuie să facă față atât cerințelor din partea consumatorilor, cât și propriilor presiuni legate de inflație și de lanțul de aprovizionare. Companiile care pot gestiona multiplele perturbări, menținându-și focusul pe clienți, vor fi în cea mai bună poziție pentru a ieși câștigătoare din acest context dificil”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener și Lider pentru Retail în cadrul PwC România.
Cât privește experiența de cumpărare, 65% dintre respondenți au indicat creșterea prețurilor la produse alimentare ca fiind cea mai mare problemă cu care se confruntă în prezent. Mai mult, 57% din cei intervievați au declarat că se confruntă aproape întotdeauna sau frecvent cu creșterea prețurilor la alimente.
O altă problemă majoră este cea a indisponibilității produselor căutate, aceasta fiind cauzată în special de problemele cu care se confruntă lanțul de aprovizionare. 42% menționează de asemenea termene mai lungi pentru livrările online în vreme ce 42% aglomerația din magazine și cozile mai lungi de la casele de marcat.
Cât privește problemele lanțului de aprovizionare, 37% dintre respondenți spun că nu ar ezita să meargă către alți comercianți pentru a-și satisface nevoile ori, dacă obișnuiesc să cumpere din magazine, să treacă la cumpărături online.
Ca urmare a pandemiei de Covid-19, s-au modificat de asemenea și obiceiurile de consum. Noile deprinderi au căpătat deja tendința de consolidare și se așteaptă la creșteri în următoarele șase luni. Discutăm în mod special de cumpărăturile online. Potrivit studiului, 63% dintre respondenți spun că au crescut numărul de cumpărături online în vreme ce 42% spun că au redus de asemenea și cumpărăturile din magazinele fizice. Nu în ultimul rând, 50% dintre aceștia spun că au început să gătească mai mult acasă și, au crescut și ponderea activităților de recreere, acasă.
”Reziliența consumatorilor a fost pusă la încercare în ultimii doi ani din cauza întreruperilor în lanțului de aprovizionare și restricțiilor. Deși entuziasmul pentru consum revenise după ridicarea acestora, creșterea inflației și a dobânzilor pun noi presiuni pe cheltuieli și comportamentul de consum, care nu credem că se vor atenua prea curând. Sondajul arată că oamenii se așteaptă la noi creșteri de prețuri și caută modalități să-și adapteze preferințele de cumpărare pentru a face față noului context, fără însă a renunța la factori precum cea mai bună experiență de cumpărare sau mărcile preferate. În același timp, retailerii și producătorii trebuie să facă față atât cerințelor din partea consumatorilor, cât și propriilor presiuni legate de inflație și de lanțul de aprovizionare. Companiile care pot gestiona multiplele perturbări, menținându-și focusul pe clienți, vor fi în cea mai bună poziție pentru a ieși câștigătoare din acest context dificil”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener și Lider pentru Retail în cadrul PwC România.
Cât privește experiența de cumpărare, 65% dintre respondenți au indicat creșterea prețurilor la produse alimentare ca fiind cea mai mare problemă cu care se confruntă în prezent. Mai mult, 57% din cei intervievați au declarat că se confruntă aproape întotdeauna sau frecvent cu creșterea prețurilor la alimente.
O altă problemă majoră este cea a indisponibilității produselor căutate, aceasta fiind cauzată în special de problemele cu care se confruntă lanțul de aprovizionare. 42% menționează de asemenea termene mai lungi pentru livrările online în vreme ce 42% aglomerația din magazine și cozile mai lungi de la casele de marcat.
Cât privește problemele lanțului de aprovizionare, 37% dintre respondenți spun că nu ar ezita să meargă către alți comercianți pentru a-și satisface nevoile ori, dacă obișnuiesc să cumpere din magazine, să treacă la cumpărături online.
Ca urmare a pandemiei de Covid-19, s-au modificat de asemenea și obiceiurile de consum. Noile deprinderi au căpătat deja tendința de consolidare și se așteaptă la creșteri în următoarele șase luni. Discutăm în mod special de cumpărăturile online. Potrivit studiului, 63% dintre respondenți spun că au crescut numărul de cumpărături online în vreme ce 42% spun că au redus de asemenea și cumpărăturile din magazinele fizice. Nu în ultimul rând, 50% dintre aceștia spun că au început să gătească mai mult acasă și, au crescut și ponderea activităților de recreere, acasă.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall