Studiu Deloitte: ponderea angajatilor ale caror roluri s-au schimbat in urma implementarii solutiilor de automatizare continua sa creasca si ajunge la o treime la nivel global
Data publicarii: Astazi, 28-09-2022 | EconomiePotrivit celei mai recente ediții a raportului Deloitte Automation with Intelligence realizat în acest an în 34 de țări la nivel global, inclusiv România, ponderea angajaților ale căror roluri s-au schimbat în urma implementării soluțiilor de automatizare moderne este în continuă creștere, ajungând la 34% la nivel internațional față de cele 23 de procente anunțate în anul 2020.
Potrivit aceluiași studiu, gradul de deschidere și de contribuție al angajaților în implementarea unor astfel de soluții și a strategiei de automatizare crește odată cu nivelul ierarhic din cadrul companiilor pentru care aceștia lucrează. Angajații cu funcție de execuție sunt astfel cei mai puțini suporteri ai unor astfel de schimbări (11%0, urmați de liderii de echipă cu 19%. Pe de altă parte, cei din echipele de top management sunt mai deschiși din acest punct de vedere, procentul suporterilor din această categorie fiind de 39%.
Cât privește departamentele din cadrul organizațiilor, cel de IT oferă sprijin în mod moderat, în proporție de 27%, la polul opus situându-se departamentele de risc, care sprijină astfel de transformări și automatizări în proporții relativ mai mici, de doar 8%.
„Companiile din România au început deja să folosească soluții de automatizare pentru a schimba modul în care își gestionează procesele de business și pentru a se diferenția față de concurență prin creșterea eficienței și reducerea costurilor. Această abordare le permite să se concentreze asupra sarcinilor cu valoarea adăugată pentru angajații care își doresc roluri strategice și cu care să le aducă mai multă satisfacție. Echipele de top management ale companiilor își doresc un plan bazat pe o abordare integrală a soluțiilor de automatizare pentru a îmbunătăți și optimiza principalele procese de business, dar în același timp comunică din proprie inițiativă cu întreaga organizație. Astfel, implică angajații în conversația despre automatizare, pentru a-i ajuta să depășească faza de rezistență la schimbare, care reprezintă una dintre cele mai importante bariere de care se lovesc companiile atunci când vor să extindă implementarea soluțiilor de automatizare, potrivit studiului”, a declarat Vladimir Aninoiu, Director de tehnologie în cadrul practicii de consultanță a Deloitte România.
Potrivit ediției din acest an a studiului mai sus amintit, tehnologiile de automatizare au devenit deja parte din viața cotidiană din cadrul unei companii. Astfel, 74% dintre organizațiile care au participat la studiu admit că implementează deja astfel de soluții, în special cele care automatizează procesele prin robotizare în vreme ce jumătate dintre acestea, și-au îndreptat atenția și către tehnologiile de recunoaștere optică a caracterelor.
Același raport subliniază de asemenea că în anul 2015, cu șapte ani în urmă, doar 13% dintre companii intenționau să investească în procese automatizate prin intermediul robotizării. Nu în ultimul rând, Inteligența Artificială a ajuns deja pe locul al doilea în topul tehnologiilor interesante pentru companii la nivel global, 46% dintre respondenții participanți la studiu indicând AI ca fiind de interes în prezent. De asemenea, 43% au indicat ca importantă analiza și urmărirea proceselor și monitorizarea acestora.
Dintre beneficiile scoase în evidență de organizațiile participante la sondajul Deloitte, reducerea costurilor este cel mai important aspect.
Potrivit aceluiași studiu, gradul de deschidere și de contribuție al angajaților în implementarea unor astfel de soluții și a strategiei de automatizare crește odată cu nivelul ierarhic din cadrul companiilor pentru care aceștia lucrează. Angajații cu funcție de execuție sunt astfel cei mai puțini suporteri ai unor astfel de schimbări (11%0, urmați de liderii de echipă cu 19%. Pe de altă parte, cei din echipele de top management sunt mai deschiși din acest punct de vedere, procentul suporterilor din această categorie fiind de 39%.
Cât privește departamentele din cadrul organizațiilor, cel de IT oferă sprijin în mod moderat, în proporție de 27%, la polul opus situându-se departamentele de risc, care sprijină astfel de transformări și automatizări în proporții relativ mai mici, de doar 8%.
„Companiile din România au început deja să folosească soluții de automatizare pentru a schimba modul în care își gestionează procesele de business și pentru a se diferenția față de concurență prin creșterea eficienței și reducerea costurilor. Această abordare le permite să se concentreze asupra sarcinilor cu valoarea adăugată pentru angajații care își doresc roluri strategice și cu care să le aducă mai multă satisfacție. Echipele de top management ale companiilor își doresc un plan bazat pe o abordare integrală a soluțiilor de automatizare pentru a îmbunătăți și optimiza principalele procese de business, dar în același timp comunică din proprie inițiativă cu întreaga organizație. Astfel, implică angajații în conversația despre automatizare, pentru a-i ajuta să depășească faza de rezistență la schimbare, care reprezintă una dintre cele mai importante bariere de care se lovesc companiile atunci când vor să extindă implementarea soluțiilor de automatizare, potrivit studiului”, a declarat Vladimir Aninoiu, Director de tehnologie în cadrul practicii de consultanță a Deloitte România.
Potrivit ediției din acest an a studiului mai sus amintit, tehnologiile de automatizare au devenit deja parte din viața cotidiană din cadrul unei companii. Astfel, 74% dintre organizațiile care au participat la studiu admit că implementează deja astfel de soluții, în special cele care automatizează procesele prin robotizare în vreme ce jumătate dintre acestea, și-au îndreptat atenția și către tehnologiile de recunoaștere optică a caracterelor.
Același raport subliniază de asemenea că în anul 2015, cu șapte ani în urmă, doar 13% dintre companii intenționau să investească în procese automatizate prin intermediul robotizării. Nu în ultimul rând, Inteligența Artificială a ajuns deja pe locul al doilea în topul tehnologiilor interesante pentru companii la nivel global, 46% dintre respondenții participanți la studiu indicând AI ca fiind de interes în prezent. De asemenea, 43% au indicat ca importantă analiza și urmărirea proceselor și monitorizarea acestora.
Dintre beneficiile scoase în evidență de organizațiile participante la sondajul Deloitte, reducerea costurilor este cel mai important aspect.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare