BankNews.ro - The Business Republic

Produsele high tech se transforma in bijuterii
IT&C | Data Publicarii: 01-11-2007

Pana nu demult au fost rezevrate doar unui public avizat. Acum aparatele foto digitale, cititoarele MP3 si alte gadgeturi USB au din ce in ce mai mula grija de aspectul lor pentru a seduce un public cat mai larg. Stralucitoare, cu linii cat mai indraznete, produse din materiale nobile si cu un aspect sic...produsele high-tech devin accesorii ce se inscriu in trendurile modei.

Obiectivele producatorilor nu mai este de a se adresa doar cunoscatorilor, ci tuturor celor care sunt in cautare de produse elegante, adaptate nevoilor lor si care sa le permita sa iasa in evidenta.

Un studiu realizat anul trecut pentru Le Figaro a confirmat faptul ca femeile utilizeaza din ce in ce mai mult produsele multimedia. Maestrii luxului au dorit imediat sa atraga aceasta categorie de public. Imediat, Louis Vuitton a scos un etui pentru iPod, iar Cartier a incrustat numele sau pe un stick USB. Producatorii creeaza rpoduse care seamana din ce in ce mai mult cu niste bijuterii decat cu gadgeturi digitale. Unii creeaza editii limitate cum e cazul firmei Minox care a scos pe piata un aparat foto placat cu aur sau cazul firmei Nokia care a realizat Sirocco Gold suflat cu aur de 24 de carate. Multe firme s-au asociat cu producatori celebri de moda pentru a scoate astfel de produse: LG cu Prada, Motorola cu Dolce &Gabbana, Samsung cu Armani.

Insa nu toti producatorii se gandesc la lux. Multi vor sa creeze produse la un pret accesibil dar care sa aiba un aspect foarte atragator, asa cum este cazul Sony Vaio in mai multe culori sau Mio de la Asus conceput cu exigenta in materie de design.

Marile nume al fotografiei digitale Canon, Nikon si Sony s-au adaptat la gusturile femeilor. Un exemplu este Samsung i70 cu o carcasa din otel inoxidabil, in trei variante de culoare(roz, negru sau argintiu), cu motive artistice de mare clasa, 7 megapixeli si un stabilizator de imagine. Apple, LG si HTC mizeaza pe produse extraplate cu touchscreen, in timp ce gama Prism de la Nokia contine mobile de culoare neagra ale carei striatii amintesc de fatetele unui diamant.

Si playerele mobile evolueaza. O dovada in acest sens este NW-E010 de la Sony care poate fi considerat un ruj sau o bijuterie in acelasi timp, el fiind incrustat cu cristale. Adevarate bijuterii sunt cheile miniaturale USB de la Philips argintate si ornate cu cristale ce au o capacitate de 1G. In aceasta tendinta se inscriu si computerele portabile. Portege R500 de la Toshiba a carei carcasa are cristale incrustate este un exemplu.

Memory stick de la Cartier Samsung i70
Memory stick cu cristale Swarovski Stick Philips cu cristale Swarovski
Nokia Prism Samsung E840
Portege R500 de la Toshiba Etui pentru iPod de la Louis Vuitton
Sony Vaio Bijuterii de la Philips şi Swarovski

Realitatea.net

http://www.banknews.ro/stire/13501