BankNews.ro - The Business Republic

Distreaza-te cu masura la petrecerea firmei!
HR/Cariere | Data Publicarii: 03-03-2008

Specialistii in resurse umane recomanda ca la sarbatorile organizate de companie sa nu te relaxezi prea tare.

Chiar daca te simti bine cu colegii, nu trebuie sa bei ori sa mananci in exces si nici sa te dai in spectacol dansand pe mese. Un astfel de comportament ti-ar pata, in doar cateva minute, imaginea pe care ţi-ai construit-o în ani buni. Şi încă ceva: nu bârfi şi îmbracă-te decent!E ziua şefului, a colegului ori e 8 Martie. Firma sărbătoreşte în stil mare. Tu ştii însă cum să te porţi? Experţii subliniază că ar fi bine să ţii cont că nu este vorba despre o petrecere obişnuită şi că trebuie să respecţi anumite reguli, chiar dacă te simţi foarte bine în compania colegilor-prieteni de birou.

„Limbajul nonverbal poate fi catalogat uşor în mediul informal. Tocmai de aceea este bine să fim naturali, dar în acelaşi timp atenţi la maniera în care ne exprimăm emoţiile, chiar dacă este vorba despre o petrecere“, atenţionează Mihaela Forgaciu, directorul de resurse umane al Hotelului Radisson Sas.

Cum trebuie să te îmbraci?

De regulă, petrecerea organizată de firmă este anunţată cu câteva zile înainte. Asta nu înseamnă că trebuie să vii la birou în rochia de la Revelion, dar nici în ţinuta zilnică de la serviciu. „îmbracă-te în aşa fel încât să nu-ţi pătezi imaginea pe care ţi-ai format-o în timp“, spune Alina Oancea, trainer al firmei de recrutare Skill Team.

Practic, ţinuta de distracţie printre colegi nu trebuie să fie nici banală, nici extravagantă. Sunt recomandate hainele comode, fără decolteuri adânci sau fante provocatoare.

Nu trebuie să exagerezi nici cu machiajul. Culorile stridente pot lăsa altă imagine decât cea pe care ai vrea tu să o scoţi în evidenţă, zi de zi, la serviciu.

Alege subiecte de discuţie neutre

Atitudinea din timpul petrecerii reprezintă, alături de ţinută, cartea ta de vizită. „Socializarea cu celelalte departamente este o oportunitate de a te face remarcat“, mai spune Alina Oancea.

Asta nu înseamnă să bârfeşti, să încerci să afli secrete ori să vorbeşti mai mult decât trebuie. Experţii recomandă teme de discuţie neutre (nu despre job ori probleme intime), care pot fi mereu rediscutate şi care nu oferă posibilitatea unei interpretări. Totodată, trebuie evitate „bisericuţele“.

„Uneori, un gest prostesc poate să te coste mult şi să nu ştii de unde vine“, spune Mihaela Forgaciu.

Atenţie la mâncare şi la băutură!

Este indicată mare atenţie la cantitatea de mâncare şi băutură, chiar dacă acestea sunt la discreţie. „Dacă bei prea mult, îţi asumi nişte riscuri. De exemplu, poţi deveni subiectul preferat de bârfă pentru următoarele luni sau poţi să fii chemat la şef, în birou, pentru o discuţie pe tema consumului de alcool“, mai spune Mihaela Forgaciu.

Integral in Evenimentul Zilei

http://www.banknews.ro/stire/16018_distreaza-te_cu_masura_la_petrecerea_firmei.html