BankNews.ro - The Business Republic

Supercard: Piata romaneasca a cardurilor este estimata la 14 milioane de euro pe an
Finante-Banci | Data Publicarii: 01-06-2012

Piata romaneasca a cardurilor este estimata la 14 milioane de euro pe an, din care aproximativ 800.000 de euro reprezinta carduri de fidelitate, a declarat vineri, pentru AGERPRES, Gina Anastasiu, Sales Manager al companiei Supercard, principalul jucator pe piata programelor de fidelitate din Romania.

'In Romania, piata cardurilor este estimata la 14 milioane de euro pe an, suma din care aproximativ 800.000 de euro reprezinta carduri de fidelitate', a afirmat Gina Anastasiu. 

Implicata in dezvoltarea primelor proiecte de acest gen de pe piata romaneasca, Supercard a venit in cei peste 12 ani de activitate cu solutii personalizate nevoilor clientilor companiei si realitatilor din Romania. 

Compania dezvolta peste 100 de programe de fidelitate complexe ce aduc permanent provocari noi. Orice solutie de fidelizare isi gaseste un raspuns, o aplicatie potrivita care sa asigure succesul unui business. Programele de fidelitate au cunoscut un real succes pe parcursul anului 2011, cu precadere in America de Nord si Europa, cand au fost produse peste 1,7 miliarde de carduri de loialitate, cu o valoare estimata la 395 de milioane de dolari americani. 

Cardul de fidelitate, principalul element al programului, este cel care deschide comunicarea cu clientii, primul pas in crearea unei relatii personalizate intre cel ce ofera si cel care primeste. 

Pentru companii, cardul de fidelitate este modalitatea prin care se pot strange, printre altele, informatii despre comportamentul de cumparare al clientilor, intervalul de timp la care revin, obiceiuri specifice, care sunt cel mai des achizitionate produse sau servicii. 

Toate aceste informatii sunt gestionate de un produs software, o aplicatie dezvoltata individual pentru fiecare program de fidelitate in parte. Baza de date creata astfel va sugera directia in care se poate dezvolta relatia cu clientii, modalitati de stimulare a revenirii acestora si rasplatirea cumparatorilor fideli. De asemenea, reducerea costurilor de marketing printr-o segmentare si o targetare atenta a clientilor reprezinta un avantaj. 

Alaturi de carduri si software, alte elemente ale programului de fidelitate pot fi dezvoltate personalizat. Este vorba despre serviciile de Direct Mailing, Call Center, si SMS Marketing. 

Implementarea unui program de fidelitate aduce deci clienti noi, ii apropie pe cei deja existenti si dezvolta o baza de date ce va fi un puternic suport in gandirea strategiilor de marketing si publicitate, potrivit Supercard. 

Programul de fidelizare aduce insa numeroase avantaje si pentru clienti. Acestia reactioneaza in primul rand la mecanismul de recompensare, mecanism pe care trebuie sa il simta gandit special pentru ei. Cumparatorii trebuie sa nu depuna un efort suplimentar mare pentru a obtine beneficiile, iar timpul in care le sunt acordate trebuie sa fie unul rezonabil. 

Conform sursei citate, in cazul unora dintre programele de fidelizare, avantajelor materiale oferite li se adauga si beneficiile emotionale rezultate din apartenenta la un anumit grup, beneficii care sunt asociate in general cardurilor de membru.

Sursa: AGERPRES

http://www.banknews.ro/stire/59341_supercard_piata_romaneasca_a_cardurilor_este_estimata_la_14_milioane_de_euro_pe_an.html