Protectia Consumatorilor a chemat in instanta Raiffeisen
Bank pentru contractele in care banca percepe un comision de administrare al
creditului, fie ca este de casa, fie ca este de nevoie personale.
ANPC a chemat in instanta opt banci dupa data de 1 octombrie
2013, dupa ce legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate
intre consumatori si profesionisti a fost modificata. Noile prevederi spun ca o
clauza dintr-un contract preformulat declarata ca fiind abuziva va fi eliminata
din toate contractele profesionistului care a propus aceste contracte, la
initiativa ANPC sau a unei asociatii de consumatori.
ECONOMICA.NET va prezinta, in serial, si clauzele pe care
ANPC le considera abuzive in functie de banca. Dupa BCR, urmeaza o alta banca
cu parinti austrieci: Raiffeisen Bank.
ANPC a trimis in instanta - dosarul 316/3/2014 de la
Tribunalul Bucuresti - mai multe contracte ale Raiffeisen Bank,considerand ca
banca a procedat gresit cand a cerut clientilor un comision de administrare a
creditului. Prezent in mai multe tipuri de contracte, de nevoie personale sau
cele imobiliare, comisionul de administrare al Raiffeisen Bank are un cuantum
ce variaza intre 0,33 si 0,9% din soldul creditului.
Raiffeisen Bank a dovedit o inventivitate aparte in modul in
care percepe acest comision. Daca in cazul creditelor de consum acesta este
perceput in fiecare luna, in cazul creditelor ipotecare/imobiliare este
perceput anual, la scadenta primei rate, desi se calculeaza lunar.
Continuarea, pe Economica.
http://www.banknews.ro/stire/71267_anpc_vrea_sa_elimine_comisionul_de_administrare_din_contractele_de_credit_ale_raiffeisen_bank.html