Companiile locale de asigurări au vândut în
străinătate poliţe de 112 milioane de lei (25 mil. euro) în primele trei luni
din 2014, cu 25% peste nivelul din ace¬eaşi perioadă a anului trecut, potrivit
datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).
Subscrierile în străinătate au ajuns la o
pondere de 5,5% din afacerile totale ale asigurătorilor, faţă de numai 0,1% la
sfârşitul lui 2008. Comparativ cu nivelul din 2010, când criza aflată în toi a
forţat asigurătorii să se uite mai atent la pieţele externe, ponderea a crescut
de şase ori.
„Creşterea vânzărilor de poliţe în
străinătate nu se va menţine în perioada următoare pentru că în cea mai mare
parte este vorba despre linii de business pe care asigurătorii din ţările
respective le evită, de exemplu asigurări financiare. Subscrierea în
străinătate nu este un business real, sustenabil“, comentează Cristian Fugaciu,
director general al Marsh.
Subscrierile pe pieţele externe au
accelerat creşterea odată cu restrângerea afacerilor interne, iar numai în
primele trei luni din 2014 au reuşit să depăşească o treime din volumul
înregistrat în anul precedent. Având în vedere ritmul actual de creştere a
subscrierilor, acest segment de piaţă ar putea ajunge la 400 mil. lei la
finalul anului, adică de 80 de ori peste nivelul din urmă cu cinci ani.
SURSA: ZF.
http://www.banknews.ro/stire/72098_asigurătorii_şi-au_crescut_afacerile_din_străinătate_de_şase_ori_în_patru_ani.html