Companiile de brokeraj în asigurări au înregistrat anul trecut un profit net de 114 mil. lei (26 mil. euro), marjele celor mai mari 15 jucători din piaţă mergând de la 3% până la 75% din încasările totale, arată calculele efectuate de ZF pe baza raportului anual al Autorităţii de Supraveghere Finan¬ciară (ASF) şi a datelor de la Ministerul Finanţelor.
Piaţa de brokeraj a raportat profit şi creşteri ale afacerilor în mod constant în perioada de criză, spre deosebire de firmele de asi¬gu¬rări care au avut pierderi de 3 mld. lei în ulti¬mii opt ani. Numai anul trecut asigu¬ră¬torii au raportat un rezultat negativ record de 1,3 mld. lei (291 mil. euro). Potrivit datelor ASF, 339 de bro¬keri au raportat un rezultat pozitiv cumulat de 130 mil. lei, în timp ce alte 125 de societăţi de brokeraj au înre¬gistrat pierderi de 16 mil. lei.
Cele mai mari marje de profit au fost înregistrate de companiile de brokeraj afiliate băncilor, com¬pa¬ni¬ilor de leasing sau comercianţilor de automobile. De exem¬plu, Porsche, divizia de brokeraj în asigurări a Por-sche Finance, grup ale cărui afaceri sunt legate direct de vânzările unora dintre cele mai populare mărci au¬to, precum Volkswagen, Skoda sau Audi, a înre¬gis¬trat un profit de 17 mil. lei la venituri de 23 mil. lei, adică o marjă de profit de 74%.
SURSA: ZF.
http://www.banknews.ro/stire/72340_cât_profit_fac_brokerii_de_asigurări_de_la_3p_la_75p_din_venituri_cine_conduce_piaţa.html