BankNews.ro - The Business Republic

Piata unica digitala: 48% dintre consumatorii romani utilizeaza, in prezent, internetul; media UE se situeaza la 75%
Diverse | Data Publicarii: 14-10-2015


Utilizarea internetului de catre consumatorii romani a atins, in prezent, o cota de 48%, sub media Uniunii Europene /UE/, care se situeaza la 75%, arata datele oficiale prezentate, luni, intr-o conferinta de specialitate organizata la sediul reprezentantei Comisiei Europene in Romania.

Potrivit fisei nationale referitoare la Piata unica digitala, in privinta frecventei cumparaturilor online, 17% dintre utilizatorii de internet din Romania apeleaza la acest mijloc de achizitionare a unui produs (media UE 63%), in timp ce pe segmentul cumparaturilor online transfontaliere, procentul scade simtitor pana la 2% din total utilizatori, fata de 18%, la nivelul statelor membre.

La capitolul incredere si securitate, cei mai multi dintre utilizatori de internet din Romania (36%) sunt ingrijorati cu privire la securitatea datelor atunci cand vine vorba despre o plata online, in timp ce pentru 22% apare nesiguranta ca nu vor primi produsele comandate.

La nivelul intreprinderilor, statistica arata ca, in Romania, doar 7,3% dintre IMM-uri vand produse/servicii online, in comparatie cu media UE, de 15%. De asemenea, la nivel transfontalier, procentele scad pana la 3,4%, respectiv 6,5%.

In ceea ce priveste conectivitatea la internet, datele europene releva faptul ca, in Romania, 54% dintre gospodarii utilizeaza servicii fixe in banda larga /broadband/ iar 43% sunt conectate la servicii mobile in banda larga. Pe de alta parte, in 25% dintre gospodariile din Romania exista acoperire a retelelor broadband in mediul rural, fata de media UE de 18%.

Documentul statistic referitor la Piata unica digitala arata, totodata, ca, in privinta competentelor digitale, doar 39% dintre romani nu au utilizat niciodata internetul (media UE 18%) si numai 20% dintre persone stiu sa trimita e-mailuri, sa utilizeze instrumente de editare sau sa instaleze dispozitive noi, fata de media europeana, de 59%.

Comisia Europeana si-a stabilit drept prioritate crearea unei piete digitale unice prin inlaturarea obstacolelor pentru cetateni si intreprinderi. Pentru a analiza acest obiectiv, strategia privind piata unica digitala este construita pe trei piloni: imbunatatirea accesului consumatorilor si al intreprinderilor la bunuri si servicii digitale in intreaga Europa, crearea unui mediu propice pentru dezvoltarea retelelor si a serviciilor digitale si, nu in ultimul rand, valorificarea maxima a potentialului de crestere al economiei digitale.

Obiectivul pietei unice digitale consta in eliminarea barierelor de reglementare si, in cele din urma, in trecerea de la 28 de piete nationale la una singura. Conform Comisiei Europene, o piata unica digitala pe deplin functionala ar putea sa contribuie cu 415 miliarde de euro pe an la economia UE si sa creeze sute de mii de noi locuri de munca.
Echipa proiectului pietei unice digitale va pune in practica aceste actiuni diferite pana la sfarsitul anului 2016. Piata unica digitala se va afla pe ordinea de zi a reuniuni Parlamentului European din 25-26 iunie, anul viitor.

Reprezentanta Comisiei Europene in Romania organizeaza, luni, masa rotunda cu tema 'Piata unica digitala in Romania', la care participa, printre altii: Bebe Viorel Ionica - secretar de stat in Ministerul pentru Societatea Informationala /MSI/, Varujan Pambuccian - membru in cadrul Comisiei parlamentare pentru Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor din Camera Deputatilor, Florin Lupescu - consilier principal in cadrul Directiei Generale pentru Retele de Comunicatii, Continut si Tehnologie al Comisiei Europene /CE/ si Diana Voicu, secretar de stat in Ministerul Justitiei.

AGERPRES

http://www.banknews.ro/stire/72723_piata_unica_digitala_48p_dintre_consumatorii_romani_utilizeaza,_in_prezent,_internetul_media_ue_se_situeaza_la_75p.html