BankNews.ro - The Business Republic

BRD SocGen vrea sa creasca rata de produse pe client
| Data Publicarii: 27-11-2006

Grupul financiar Societe Generale, care detine Banca Romana pentru Dezvoltare, isi va orienta strategia pentru Romania si spre cresterea ratei actuale de trei produse vandute unui client pana spre nivelul european, a declarat, luni, Jean Louis Mattei, directorul general pentru International Banking. "In prezent avem o multime de clienti in Romania, dar sunt mai degraba conturi deschise. Pentru a transforma conturile in clienti, trebuie sa marim rata de vanzari pe client, sa fim in stare sa vindem cat mai multe produse financiare aceluiasi client. In Franta, de pilda, avem opt produse pe client, in timp ce in Romania, mai putin de trei", a spus Mattei.

Strategia de diversificare a produselor oferite clientilor corespunde unei viziuni a grupului francez care constientizeaza castigurile limitate care pot veni strict din activitatea de creditare.

"Avem un model de afacere puternic orientat spre clienti, in care doua treimi din venituri sunt generate de serviciile financiare oferite clientilor si o treime din activitati de creditare", a explicat Mattei.

Deocamdata, in Romania, BRD SocGen a cunoscut o crestere spectaculoasa a imprumuturilor acordate populatiei. Creditele pentru populatie au crescut cu 125% in primele noua luni din 2006, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

In plus, BRD SocGen a atins, in septembrie, un numar de 535 agentii, iar planurile sale prevad finantari pentru un numar de 540 de agentii.

BRD - Groupe Societe Generale a obtinut in trimestrul trei un profit net de 477 milioane lei (135 milioane euro), cu 51% mai mare decat in al doilea trimestru, cand era de 315 milioane lei, in ciuda investitiilor efectuate, potrivit bancii. Profitul net a ajuns la 477 milioane lei (135 milioane euro), in crestere cu 6% fata de aceeasi perioada a anului 2005.

Venitul net bancar a crescut cu o cincime, pana la 1,18 miliarde lei (333 milioane euro). Rezultatil brut din exploatare (fara impactul costului net al riscului) a ajuns la 592 milioane lei (167 milioane euro), in crestere cu 6% in comparatie cu septembrie 2005, potrivit BRD.

BRD SocGen a acordat credite de 16,3 miliarde lei (4,6 miliarde euro) pana la 30 septembrie, cu 84% mai mult decat in perioada similara a anului trecut. Creditele pentru persoane fizice reprezentau la sfarsitul lunii septembrie peste jumatate din totalul creditelor acordate de banca.

Depozitele au urmat si ele o tendinta de crestere si au depasit 17,4 miliarde lei (4,8 miliarde euro), in crestere cu 22% fata de 30 septembrie 2005.

La sfarsitul lunii septembrie, BRD avea aproape doua milioane de clienti activi din randul populatiei si al companiilor si peste 7.000 de angajati. De la inceputul anului au fost deschise peste 200 noi agentii, reteaua bancii ajungand la peste 530 de unitati. In aceeasi perioada au fost recrutate 1.400 de persoane.

Titlurile BRD SocGen au incheiat prima sedinta a saptamanii in curs in crestere cu 1,6%, de la 18,80 lei la 19,1 lei. Valoarea tranzactiilor cu actiunile BRD SocGen a fost, luni, de 2,829 milioane lei.

Grupul financiar Societe Generale, care controleaza Banca Romana pentru Dezvoltare, a afisat, joi, 9 noiembrie, un profit net de 1,27 miliarde euro(1.62 miliarde dolari), in crestere cu 12,4% fata de rezultatul perioadei similare din 2005, de 1,13 miliarde euro, datorita cresterii creditelor pentru consum.

In primele noua luni ale anului, profitul net al grupului francez crescut cu 22,6% fata de aceeasi perioada din 2005, pana la 4,063 de miliarde de euro, arata raportul financiar. Banca atribuie performantele financiare bune unei cresteri a imprumuturilor pentru consum. SocGen, cel de-al treilea grup financiar din Franta, avut, in trimestrul al treilea, un profit brut de aproximativ doua miliarde de euro, in crestere cu 8,7% comparativ cu perioada similara a anului precedent.

Sursa: NewsIn

http://www.banknews.ro/stire/7378