BankNews.ro - The Business Republic

Stresul angajatilor-parinti duce la pierderi de 300 miliarde dolari
| Data Publicarii: 14-12-2006

Daca nu se adapteaza nevoilor angajatilor-parinti, patronii americani pot pierde mai mult de 300 miliarde dolari pe an, potrivit unui nou sudiu realizat de Brandies University si Catalyst, o firma de cercetare non-profit din New York. Intr-o cercetare asupra a 1.775 angajati cu copii din SUA, unul din 20 de respondenti au spus ca sunt puternic marcati de grija fata de ceea ce fac copii lor dupa programul scolar. In momentul de fata sunt 53 de milioane parinti-lucratori in SUA, potrivit cifrelor Departamentului Muncii.

Nivelul stresului pe care-l simt la munca se poate manifesta in diverse forme, de la mici neatentii, pana la un slab randament, si "poate fi foarte daunator pentru atitudinea angajatului, performanta muncii si cariera sa", spune Karen Gareis, psihologul care a realizat studiul.

Cercetarea a aratat ca parintii care au un program prelungit de lucru au o mai mare grija de copii acasa, iar cei ai caror copii petrec mult timp fara a fi supravegheati, au un mai mare nivel al strsului.

Parintii cei mai ingrijorati sunt cei ai caror copii sunt mai mari si isi pot face dupa programul scolar diverse planuri, in timp ce aceia care au copii de gradintita sunt mai linistiti.

Desi s-a observat o tendinta mai mare de ingrijorare in randul femeilor, fenomenul se manifesta constant indiferent de raa, varsta sau sex.

Prin contrast, parintii cu un nivel de stres scazut, sun cei care au un control mai bun asupra programului de la serviciu. In cele mai multe cazuri, acestia stiu ca acasa este cineva care are grija de copilul lor.

"Afaceristii isi pot creste productivitatea prin cultivarea unei mediu de lucru concentrat asupra rezultatelor, in care responsabilitatile de serviciu si cele ale vietii sa nu se excluda reciproc", spune Lang, facand apel la o situatie de dublu castig, atat pentru angajat cat si pentru patron.

Studiul recomanda angajatorilor sa puna un mai mic accent pe controlul job-ului, dand angajatilor posibilitatea de a avea un orar mai flexibil, incluzand crearea de oportuniati pentru timp flexibil, spatiu flexibil si telecomunicare.

75% din respondenti au spus ca o mai mare toleranta in a ajunge la servicu mai tarziu, in a pleca mai devreme sau in a veni doar o parte din zi, ar putea reduce nivelul stresului.

Banii Nostri

http://www.banknews.ro/stire/7748