BankNews.ro - The Business Republic

Pregatirea raspunsurilor la interviuri creste sansele de angajare
HR/Cariere | Data Publicarii: 02-03-2007

sansele de angajareMulte dintre intrebarile intervievatorului pot fi ghicite, plecand chiar de la anuntul jobului aplicat, noteaza Adevarul. Daca vrei sa lucrezi la o companie de top, aproape sigur vei intalni un interviu comportamental, care se va baza pe intrebari referitoare la situatii concrete din trecut. Prin analiza anuntului de angajare poti sa intuiesti intrebarile. Mai trebuie sa faci apoi un exercitiu de memorie si sa-ti formulezi raspunsurile.

Vlad Bog a fost director de resurse umane la Coca-Cola pentru regiunea Balcanilor, iar acum este manager pentru dezvoltarea capacitatilor organizationale pe o zona geografica de 43 de tari, la aceeasi companie. El le-a explicat studentilor prezenti la ce-a de-a doua editie a forumului "Expeditie in HR", organizata de Business Organization for Students (BOS), care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmeze pentru a obtine un job. Bog a avut in cariera sa trei incercari de a se angaja si toate au fost reusite. El considera ca factorul decisiv a fost pregatirea interviului. A incercat sa stranga cat de multe informatii a putut despre viitorul angajator incepand chiar din anuntul de angajare, de la prieteni sau cunostinte. "Mi-am pregatit rapsunsuri la intrebarile pe care imi imaginam ca s-ar putea sa mi le puna", spune Bog.

Sinceritatea este si ea decisiva pentru reusita pe termen lung. "Daca incercati sa pacaliti interviatorul, s-ar putea sa reusiti si sa lucrati apoi intr-o companie care nu va place voua", explica directorul. Pe lista explicatiilor succesului, el mai pune si norocul de a alege companii care s-au potrivit cu personalitatea proprie.

In prezent, 40% din interviuri sunt de tip comportamental, iar daca vine vorba de cele pentru posturi in companiile multinationale, ponderea creste la 90%, dupa cum arata managerul.

Interviurile comportamentale contin intrebari care se refera la experienta proprie, plecandu-se de la premisa ca predictorul cel mai bun pentru comportamentul si performanta viitoare sunt comportamentul si performanta din trecut.

Integral in Adevarul

http://www.banknews.ro/stire/9318