Ghetea: prestatorii de servicii ar trebui sa isi raporteze restantierii la Biroul de Credit
Data publicarii: 14-05-2008 | Finante-BanciBiroul de Credit ar trebui sa primeasca informatii despre restantieri si de la prestatorii de servicii, cum ar fi companiile de telefonie mobila, aceste oferind detalii despre comportamentul clientilor ce pot apela si la credite bancare, a declarat miercuri presedintele ARB, Radu Gratian Ghetea.
"Sunt unele neimpliniri ale Biroului de Credit care provin din cooperarea mai putin eficienta cu Autoritatea nationala de supraveghere a prelucrarii datelor cu caracter personal (ANSPDCP). Decizia ANSPDCP de a restrictiona participarea prestatorilor de servicii la Biroul de Credit nu este o idee foarte buna, deoarece comportamentul clientilor in Romania nu este inca la nivelul la care ar trebui sa fie. Sunt inca oameni care se indatoreaza mai mult decat ar trebui", a declarat Ghetea, care a tinut sa precizeze ca aceasta este pozitia sa ca bancher, nu neaparat pozitia oficiala a Asociatiei Romane a Bancilor (ARB) sau a bancii pe care o conduce, CEC Bank.
Ghetea a explicat ca sunt foarte multe persoane care, profitand de serviciile companiilor de telefonie mobila, isi fac un abonament la una dintre aceste companii, pe care il folosesc una sau doua luni, dupa care nu mai platesc, ceea ce sugereaza ca respectiva persoana ar putea fi rau-platnica.
"Se creeaza un cadru care incurajeaza necinstea", a mai spus Ghetea, care a precizat de asemenea ca "propunerea de a reduce perioada pentru care o persoana este luata in calcul de catre Biroul de Credit de la cinci la patru ani este nepotrivita in conditiile in care trebuie ca mai intai sa educam masa de oameni".
Companiile de telefonie mobila nu participa in prezent cu date la Biroul de Credit dupa ce propunerea analizata de catre Biroul de Credit a fost respinsa de ANSPDCP.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025