Doua milioane de romani au avut cel putin o restanta la credit in ultimii 4 ani
Data publicarii: 14-05-2008 | Finante-BanciBiroul de Credit are inregistrate doua milioane de persoane, dintr-un total de 4,8 milioane de clienti ai bancilor aflati in evidenta, care au avut in ultimii ani cel putin o restanta la un imprumut, a declarat miercuri directorul general al Biroului, Serban Epure.
Pentru a fi inregistrat cu restanta la Biroul de Credit, clientul sa fi intarziat cu plata ratei lunare cel putin 30 de zile.
Sistemul Biroului de Credit a emis pana in prezent peste 18 milioane de rapoarte de credit.
Pana la sfarsitul acestui an, Biroul de Credit va introduce un sistem de scoring (faza a treia) pentru clientii bancilor aflati in evidenta sa care "este mai mult decat scoringul acordat de fiecare banca in parte, deoarece ofera informatii si despre comportamentul clientilor care au credite de la mai multe banci", a precizat Epure.
Sistemul de scoring va atasa fiecarei persoane din baza de date un calificativ, ajutand institutiile de credit sa decida daca sa acorde sau nu un nou imprumut respectivului solicitant.
In prezent, Biroul de Credit primeste informatii de risc furnizate de 28 de banci, a caror cota de piata pe segmentul imprumuturilor pentru populatie insumeaza 98,5%. Dintre acestea, 23 de banci, cu o cota pe retail banking de 92%, transmit si primesc informatii de natura pozitiva.
De asemenea, Biroul de Credit primeste informatii de la opt societati de credit de consum, din care patru transmit si informatii pozitive, si de la doua firme de leasing, care de asemenea transmit si informatii pozitive.
Informatiile pozitive reprezinta date despre clienti aflati in evidenta bancilor indiferent daca au sau nu restante la credite, in timp ce informatiile negative privesc clientii cu restante la imprumuturi.
Numarul conturilor detinute de persoanele recenzate de Biroul de Credit este de 8,3 milioane, potrivit sefului institutiei.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025