Paris 2008: Alfa Romeo Mi.To - informatii complete
Data publicarii: 04-10-2008 | AutoPrezentat in premiera mondiala in cadrul salonului de la Londra din luna iulie, cel mai nou produs purtand marca Alfa Romeo, modelul Mi.To, a fost una dintre vedetele standului italienilor de la Paris.
Numele noii subcompacte Alfa a avut darul sa surprinda intreaga industrie auto, insa, daca este sa ne luam dupa oficialii italieni, era cel mai potrivit pentru aceasta masina. Poate va intrebati ce inseamna si de unde vine denumirea de Mi.To.
Ei bine, in limba italiana, "mito" inseamna "mit", iar numele de Mi.To s-a nascut din dorinta celor de la Alfa de a evoca legatura dintre orasul Milano, unde au luat nastere primele linii ale modelelor Alfa, si Torino, unde va fi produs noul model compact. Mai precis, italienii au facut un joc de cuvinte alaturand primele doua litere de la numele oraselor mentionate.
Masurand 4,06 metri in lungime, 1,44 metri in inaltime si 1,72 metri in latime, Alfa Mi.To este construit pe aceeasi platforma a Fiat Grande Punto, scopul sau fiind detronarea lui MINI Cooper in segmentul subcompactelor premium.
Noul hatchback sport in trei usi, opera designerului american Frank Stephenson (care intre timp a parasit Alfa Romeo), este primul model pe care Alfa l-a construit dupa supersportiva 8C Competizione, de la care a si preluat majoritatea liniilor de design agresiv, atat la exterior, cat si la interior.
Astfel, geamurile laterale fara rama, partea frontala cu grila si spoilerul ce inglobeaza doua prize de aer de mari dimensiuni sau blocurile optice fata si spate amintesc de 8C Competizione. In habitaclu, Mi.To a primit o plansa de bord mult mai personalizata de la "varul" sau Grande Punto, in timp ce materialele si finisajele sunt superioare modelului de la FIAT.
Alfa Romeo MiTo front
Alfa Romeo MiTo back
Alfa Romeo MiTo side
Gama de motorizari a Alfei Mi.To cuprinde doua benzinare, o versiune entry-level de 1,4 litri/78 CP si una turbo de 1,4 litri/155 CP, si un diesel, 1.6 JTDM, care dezvolta 120 CP. Toate propulsoarele sunt legate la o cutie de viteza manuala cu 6 trepte. Motorul de 78 CP atinge "suta" in 12,3 secunde si o viteza de varf de 165 km/h, fiind creditat cu un consum mediu de 5,9 l/100 km. Propulsorul turbo demareaza de la 0 la 100 km/h in 8 secunde, atinge o viteza maxima de 215 km/h si consuma 6,5 l/100 km. In sfarsit, motorul 1.6 JTDM sprinteaza de la 0-100 km/h in 9,9 secunde si atinge o viteza de top de 198 km/h, in timp ce consumul mediu este de 4,8 l/100 km.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități