Banca Transilvania si-a sporit veniturile totale cu 74% in primele noua luni, la 2,93 miliarde lei
Data publicarii: 30-10-2008 | Finante-BanciVeniturile totale ale Bancii Transilvania (TLV) au sporit cu 74% in primele noua luni ale anului, la 2,93 miliarde lei (805 milioane euro), fata de intervalul similar din 2007, iar profitul s-a triplat pe fondul vanzarii participatiei la Asiban, potrivit rezultatelor financiare transmise joi Bursei.
In primele trei trimestre de anul trecut, banca a avut incasari de 1,68 miliarde lei.
In schimb, cheltuielile totale au avansat in perioada ianuarie - septembrie 2008 intr-un ritm mai lent - cu 61% - pana la 2,45 miliarde lei (673 milioane euro), dupa ce in aceeasi perioada de anul trecut costurile se ridicasera la 1,52 miliarde lei.
Conform datelor finale transmise Bursei, profitul net la noua luni al Bancii Transilvania ramane cel raportat la rezultatele preliminare, de 396,63 milioane lei (109 milioane euro) si este generat in proportie de circa 56% de fondurile primite pentru un sfert din actiunile companiei de asigurari Asiban.
Fara aceasta contributie, profitul net al Bancii Transilvania s-ar fi cifrat la 173,5 milioane lei (47,66 milioane euro), cu 30% mai mare decat in primele noua luni din 2007, cand insumase 133,5 milioane lei.
"Banca a inregistrat rezultate pozitive pe primele 9 luni ale anului si suntem increzatori. Ne-am preocupat mai ales de aspectele care tin de lichiditate, risc management, echilibru, pentru a asigura o crestere sanatoasa a bancii, in continuare", declara directorul general al Bancii Transilvania, Robert C. Rekkers, cu ocazia publicarii rezultatelor preliminare.
Activele bancii au ajuns la sfarsitul lunii septembrie la 16,47 miliarde lei (4,4 miliarde euro), in crestere cu 18,7% fata de 31 decembrie 2007, cand erau de 13,88 miliarde lei (3,8 miliarde euro). Banca a reusit, astfel, sa realizeze in primele noua luni 85% din nivelul activelor vizat pentru intregul an.
Titlurile Bancii Transilvania se tranzactioneaza la prima categorie a Bursei, sub simbolul TLV, dar in prezent sunt suspendate de la tranzactionare pentru operarea unei majorari de capital social si consolidarea valorii nominale.
Banca Transilvania are un capital social de 1,06 miliarde lei, divizat in 10,6 miliarde actiuni, cu o valoare nominala de 0,10 lei. Actionarul principal al companiei este Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), cu o detinere de 14,98%.
Compania are o valoare de piata de 2,78 miliarde lei (759,5 milioane euro), conform ultimei cotatii de 0,2620 lei, stabilita in sedinta bursiera din 12 septembrie.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI