The Times vrea continut online platit
Data publicarii: Astazi, 19-11-2009 | Finante-BanciJames Harding, editorul ziarului britanic "The Times", parte a consortiului News Corp., va introduce din primavara anului viitor taxe pentru accesarea site-ului publicatiei. Ziarul britanic va opta pentru un abonament valabil 24 de ore, adica editia dintr-o zi a "The Times". Editorul publicatiei nu este de acord cu plata pe articol.
La sase luni dupa ce mogulul media Rupert Murdoch si-a anuntat intentia de a introduce taxe pentru accesarea continutului online al publicatiilor ce apartin News Corporation, James Harding, editorul "The Times" (detinut de News Corp.), a dat primul indiciu clar legat de modul in care va aplica acest model cu plata.
Potrivit "The Guardian", Harding s-a angajat sa "rescrie economia ziarelor", precizand ca "The Times" va percepe o taxa in schimbul careia utilizatorii vor avea acces liber, timp de 24 de ore, la editia online a ziarului. "Din primavara anului viitor vom incepe sa percepem taxe pentru editia digitala a ziarului «Times».
In prezent lucram la un model de tarifare optim, prin care vom aplica taxe pentru o zi, pentru accesarea site‑ului timp de 24 de ore. De asemenea, vom stabili si un pret pentru abonamente", a spus seful publicatiei britanice. "Vrem vanzari reale pentru clienti reali si asta este ceea ce vor si advertiserii nostri", a completat el. Editorul "The Times" a specificat ca publicatia doreste sa isi imbunatateasca relatia cu cititorii loiali, prin intermediul unor programe speciale de recompensare.
Plata pe articol va duce la tabloidizare
Desi Murdoch a vorbit in repetate randuri despre plata pe articol pe site-urile sale, James Harding respinge categoric aceasta idee la "The Times".
Harding crede ca ziarele ar trebui sa fie ingrijorate in ceea ce priveste plata aplicata pentru fiecare articol. "Trebuie sa va ganditi la articole nu numai din perspectiva economica. O sa va treziti ca scrieti mult mai mult despre Britney Spears si mult mai putin despre polulatia Tamil din nordul insulei Sri Lanka", a atras atentia editorul, sugerand ca articolele tabloide vor fi mai solicitate decat cele pe teme economice sau politice. In plus, daca presa ar opta pentru aceasta forma de plata asupra continutului online, ziarele nu ar mai fi tentate sa investeasca in reportaje si articole de calitate, care presupun costuri foarte ridicate.
Ideea de continut online platit are destui contestatari, care spun ca taxele vor indeparta iremediabil cititorii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall