Top 10 advertiseri TV: bugete mai mari cu 18,8% in doua luni

Data publicarii: 31-03-2010 | Media

Bugetele primilor 10 advertiseri pe TV au crescut in primele doua luni ale acestui an cu 18,8% fata de perioada similara a anului trecut, pana la 368,4 milioane de euro. Fata de ianuarie-februarie 2008, top 10 investitori in publicitatea pe micile ecrane au alocat o suma cu 2,3% mai mica in 2010.

Reprezentantii Omnicom Media Group Romania declara ca televiziunea va atrage si in acest an aproximativ 65% din investitiile totale in publicitate.

Investitiile in publicitatea la TV ale primilor 10 advertiseri autohtoni au totalizat in primele doua luni ale acestui an suma de 368.652.287 de euro, la rate-card (fara discounturile oferite), potrivit datelor Afla Cont. Suma investita de cei mai activi 10 advertiseri in perioada ianuarie-februarie 2010 pentru clipuri publicitare pe micile ecrane este mai mare cu aproximativ 6 milioane de euro fata de cea cheltuita de top 10 advertiseri in 2008 si cu 69,5 milioane mai mare fata de aceeasi perioada a lui 2009. Cresterea bugetelor advertiserilor pentru publicitate la TV poate fi pusa exclusiv pe seama cresterii discounturilor, care pot ajunge si la 60%-80% din pretul rate-card, in functie de client, dupa cum apreciaza regiile media.

Cel mai mare spender de publicitate la TV in primele doua luni ale anului a fost European Drinks, care a investit peste 103, 1 milioane de euro, suma fara discounturi. Bugetul de promovare al singurei companii cu capital romanesc prezenta in top 5 al spenderilor la TV a crescut in primele luni ale anului cu peste 15 milioane de euro fata de anul trecut si cu 22,5% fata de perioada similara a anului 2008. Trebuie amintit faptul ca actionarii European Drinks detin si o televiziune.

Integral in Financiarul

 

Ultimele stiri pe BankNews.ro: