Ponderea comisioanelor in creditele de consum in lei s-a triplat, la 36,4%
Data publicarii: 13-10-2010 | Finante-BanciIn acelasi timp, bancile reclama cresterea provizioanelor si a riscului.
Ponderea comisioanelor in costul creditelor de consum in moneda nationala a crescut de aproape trei ori pe parcursul primelor opt luni din acest an. Per total sistem bancar, acestea reprezentau, in medie, 13,9% la finalul anului trecut, pentru ca la sfarsitul lui august sa ajunga la 36,4%. In cazul imprumuturilor pentru consum in euro, datele BNR indica o scadere a ponderii, pe fondul diminuarii costurilor de administrare.
De cativa ani, dobanda a incetat sa fie sursa principala de castig pentru banci. Politica de pret este in asa fel stabilita incat comisioanele si taxele bancare percepute pe fiecare tip de operatiune in parte sau global aduc venituri importan-te, cu o pondere semnificativa in costul creditelor. Si, chiar daca au inceput sa de-vi-na mult mai transparente ca in tre-cut, inca nu sunt declarate in totalitate. Clientii bancilor isi pot face o imagine a cresterii costului ascuns al unui credit prin simpla raportare a dobanzii nomi-nale (ce nu include comisioanele) la cea anuala efectiva. Sigur, nu se poate spune cu siguranta ca DAE include toate costu-rile, dat fiind faptul ca exista unele comi-si-oane care se platesc doar in anumite conditii, cum ar fi cel de rambursare anticipata in cazul unui imprumut cu dobanda fixa.
Integral in Financiarul.com
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice