MTI vrea ca 10% din suma amenzilor ARR si RAR sa mearga la buget, restul la intretinerea drumurilor
Data publicarii: 15-10-2010 | Auto
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) lucreaza la un proiect prin care 10% din suma amenzilor aplicate de Autoritatea Rutiera Romana si Registrul Auto Roman sa mearga la bugetul de stat, iar restul de 90% sa fie alocat pentru intretinerea drumurilor, spun surse din minister.
Potrivit surselor, ministerul lucreaza la acest proiect pentru ca sumele incasate din amenzile aplicate de ARR si RAR sa nu se duca in totalitate la bugetul de stat, cum se intampla in prezent, ci doar 10% catre stat, iar restul banilor sa fie exploatati pentru intretinerea drumurilor.
"Amenzile aplicate de RAR prin Departamentul de Supraveghere a Pietii au fost de 521.000 lei pe primele 6 luni. In cadrul controalelor tehnice in trafic, efectuate impreuna cu lucratorii Politiei rutiere, RAR nu este abilitata sa aplice sanctiuni contraventionale. Lucratorii Politiei rutiere sanctioneaza contraventional in conformitate cu OUG 195/2002 conducatorii autovehiculelor ce sunt depistate de catre RAR cu defectiuni tehnice. Conform datelor statistice referitoare la vehiculele controlate tehnic in trafic, reiese ca in primele sase luni ale anului circa 9.000 de vehicule cu masa maxima tehnica admisibila mai mare de 3.500 kg au fost depistate cu defectiuni tehnice", potrivit reprezentantilor ministerului.
Acestia au precizat ca in ceea ce priveste situatia sanctiunilor contraventionale aplicate de ARR in 2009 inspectorii au aplicat sanctiuni in valoare de 49.742.646 lei, iar pana in prezent au fost aplicate amenzi in valoare de 51.056.820 lei de la inceputul anului.
Potrivit surselor, ministerul lucreaza la acest proiect pentru ca sumele incasate din amenzile aplicate de ARR si RAR sa nu se duca in totalitate la bugetul de stat, cum se intampla in prezent, ci doar 10% catre stat, iar restul banilor sa fie exploatati pentru intretinerea drumurilor.
"Amenzile aplicate de RAR prin Departamentul de Supraveghere a Pietii au fost de 521.000 lei pe primele 6 luni. In cadrul controalelor tehnice in trafic, efectuate impreuna cu lucratorii Politiei rutiere, RAR nu este abilitata sa aplice sanctiuni contraventionale. Lucratorii Politiei rutiere sanctioneaza contraventional in conformitate cu OUG 195/2002 conducatorii autovehiculelor ce sunt depistate de catre RAR cu defectiuni tehnice. Conform datelor statistice referitoare la vehiculele controlate tehnic in trafic, reiese ca in primele sase luni ale anului circa 9.000 de vehicule cu masa maxima tehnica admisibila mai mare de 3.500 kg au fost depistate cu defectiuni tehnice", potrivit reprezentantilor ministerului.
Acestia au precizat ca in ceea ce priveste situatia sanctiunilor contraventionale aplicate de ARR in 2009 inspectorii au aplicat sanctiuni in valoare de 49.742.646 lei, iar pana in prezent au fost aplicate amenzi in valoare de 51.056.820 lei de la inceputul anului.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice