Cerbulescu (ANPC): Bancile vor trebui sa informeze clientii si despre drepturile acestora, de la 1 ianuarie 2012
Data publicarii: 07-09-2011 | Finante-Banci
Bancile si societatile financiare ne-bancare vor trebui, de la 1 ianuarie 2012, sa informeze clientii nu doar asupra obligatiilor acestora, ci si asupra drepturilor pe care le au, odata cu intrarea in vigoare a noului ordin al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), a declarat marti, presedintele Autoritatii, Constantin Cerbulescu.
''Aceste societati vor informa clientii, prin intermediul unor televizoare instalate in unitati de la 1 ianuarie 2012, asupra unor obligatii si drepturi, nu doar asupra usurintei cu care poti lua un credit. Am discutat despre acest proiect si cu Comisarul european pentru Consumatori, John Dalli, care si-a exprimat sustinerea pentru acest proiect'', a spus presedintele ANPC, intr-o conferinta de presa.
Bancile si IFN-urile sunt obligate ca, de la 1 ianuarie 2012, sa aiba in unitatile lor televizoare cu diagonala de minim 65 cm pe care sa ruleze informatii despre serviciile bancare, comisioane si dobanzi la depozite, potrivit ordinului ANPC, publicat in Monitorul Oficial nr. 620 din 1 septembrie 2011.
Pentru corecta informare a consumatorilor, prestatorii de servicii financiare sunt obligati sa afiseze in interiorul unitatilor, la loc vizibil, pe un suport video, ecran TV, informatii privind drepturile si obligatiile consumatorilor, conforma legislatiei in vigoare, explicatii cu privire la terminologia specifica domeniului financiar-bancar si informatii furnizate de ANPC, se arata in ordin.
Prezentarea informatiilor se va face pe intreaga suprafata a ecranului, cu exceptia benzii scroll, la intervale de 45 minute, cu durata de 15 minute. Bancile vor trebui, de asemenea, ca pe banda scroll sa deruleze informatii referitoare la pretul aferent produselor financiare oferite consumatorilor, in principal comisionul de administrare a contului curent, comisioanele de retragere de la ghiseu si ATM, comisionul de depunere, comisioanele aferente serviciului de Internet banking, valorile indicilor de referinta utilizati in contractele de credit, dobanzile acordate la depozite si alte produse de economisire. Sunt supuse acestor reguli si societatile financiare nebancare, altele decat cele de tip case de ajutor reciproc si case de amanet.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online