Cerbulescu (ANPC): Bancile vor trebui sa informeze clientii si despre drepturile acestora, de la 1 ianuarie 2012
Data publicarii: 07-09-2011 | Finante-Banci
Bancile si societatile financiare ne-bancare vor trebui, de la 1 ianuarie 2012, sa informeze clientii nu doar asupra obligatiilor acestora, ci si asupra drepturilor pe care le au, odata cu intrarea in vigoare a noului ordin al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), a declarat marti, presedintele Autoritatii, Constantin Cerbulescu.
''Aceste societati vor informa clientii, prin intermediul unor televizoare instalate in unitati de la 1 ianuarie 2012, asupra unor obligatii si drepturi, nu doar asupra usurintei cu care poti lua un credit. Am discutat despre acest proiect si cu Comisarul european pentru Consumatori, John Dalli, care si-a exprimat sustinerea pentru acest proiect'', a spus presedintele ANPC, intr-o conferinta de presa.
Bancile si IFN-urile sunt obligate ca, de la 1 ianuarie 2012, sa aiba in unitatile lor televizoare cu diagonala de minim 65 cm pe care sa ruleze informatii despre serviciile bancare, comisioane si dobanzi la depozite, potrivit ordinului ANPC, publicat in Monitorul Oficial nr. 620 din 1 septembrie 2011.
Pentru corecta informare a consumatorilor, prestatorii de servicii financiare sunt obligati sa afiseze in interiorul unitatilor, la loc vizibil, pe un suport video, ecran TV, informatii privind drepturile si obligatiile consumatorilor, conforma legislatiei in vigoare, explicatii cu privire la terminologia specifica domeniului financiar-bancar si informatii furnizate de ANPC, se arata in ordin.
Prezentarea informatiilor se va face pe intreaga suprafata a ecranului, cu exceptia benzii scroll, la intervale de 45 minute, cu durata de 15 minute. Bancile vor trebui, de asemenea, ca pe banda scroll sa deruleze informatii referitoare la pretul aferent produselor financiare oferite consumatorilor, in principal comisionul de administrare a contului curent, comisioanele de retragere de la ghiseu si ATM, comisionul de depunere, comisioanele aferente serviciului de Internet banking, valorile indicilor de referinta utilizati in contractele de credit, dobanzile acordate la depozite si alte produse de economisire. Sunt supuse acestor reguli si societatile financiare nebancare, altele decat cele de tip case de ajutor reciproc si case de amanet.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice