Companiile romanesti, percepute ca mai putin serioase decat cele straine privind preturile - sondaj
Data publicarii: 03-10-2011 | AfaceriFirmele romanesti sunt percepute ca mai putin serioase decat cele straine in privinta preturilor (68%) si a calitatii produselor/serviciilor oferite (73%), potrivit unui sondaj de opinie facut de TNS CSOP pentru Consiliul Concurentei.
"20% dintre respondenti s-au confruntat cu una dintre urmatoarele situatii: au cumparat un bun/serviciu la pret de promotie, dupa care au fost obligati prin contract si sa primeasca un produs/serviciu de calitate inferioara sau au incercat sa schimbe furnizorul unui serviciu pentru ca era nemultumit, dar nu au reusit din cauza unor clauze contractuale", potrivit unui sondaj de opinie facut public sambata de Consiliul Concurentei.
De asemenea, 62% dintre respondenti considera drept ilegala participarea, in mod concertat, cu oferte trucate la licitatii sau la orice alte forme de concurs de oferte, se mai arata in sondaj.
In plus, 58% dintre respondenti recunosc ca practica anticoncurentiala eliminarea de pe piata a concurentilor, limitarea sau impiedicarea accesului pe piata si intelegerile de a nu cumpara de la sau de a nu vinde catre anumite companii, fara o justificare rezonabila.
O alta actiune considerata ilegala este, pentru 56% din chestionati, aplicarea unor conditii inegale pentru prestatii echivalente, provocand in acest fel, unora dintre ei, un dezavantaj in pozitia concurentiala.
"Impartirea pietelor de desfacere sau a surselor de aprovizionare (pe criteriu teritorial, al volumului de vanzari si achizitii ori pe alte criterii), limitarea sau controlul productiei, distributiei, dezvoltarii tehnologice sau a investitiilor, precum si stabilirea preturilor imreuna cu concurentii sunt considerate ilegale de doar aproximativ 40% dintre respondenti", se arata in sondaj.
Totodata, 40% dintre respondenti sustin ca isi doresc anumite produse/servicii, dar nu le gasesc in localitate. Cel mai frecvent acestea se refera la: haine si incaltaminte (17%), produse farmaceutice/de infrumusetare (16%) si la bunurile electronice de folosinta indelungata (15%).
Circa 36% dintre respondenti merg sa cumpere anumite produse/servicii din alta localitate din cauza preturilor prea mari. Cel mai frecvent aceste produse/servicii includ: 26% - produse alimentare, 17% - haine si incaltaminte, 9% - bauturi ne-alcoolice (apa, sucuri naturale etc.) si 9% - bunuri electronice de folosinta indelungata.
Apoi, 20% dintre repondenti au schimbat furnizorul din motive legate de pretul/calitatea produselor/serviciilor si au constatat ca si produsul/serviciul oferit de cel de-al doilea furnizor avea aceleasi deficiente.
Sondajul de opinie a fost facut pe un esantion national reprezentativ pentru populatia in varsta de 18 -70 ani, fiind intervievate 1.036 persoane. Interviurile au fost realizat pe baza de chestionar standardizat, fata in fata, in perioada 27 iunie - 3 iulie 2011.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități