Topul amenzilor acordate de Protectia Consumatorilor bancilor din Romania in 2012
Data publicarii: 24-07-2012 | Finante-Banci
In prima jumatate a anului, la Protectia Consumatorilor au fost inregistrate circa 800 de plangeri la adresa bancilor prezente pe piata locala. Mai mult de jumatate dintre reclamatii au fost facute in Capitala, potrivit datelor furnizate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) pentru gandul.
Plangerile clientilor au vizat in principal comisioanele de retragere si lichidare a depozitelor, restructurarea si refinantarea creditelor, majorarea unor dobanzi, comisioanele percepute pentru rambursarea anticipata, blocarea nejustificata a cardurilor, nerecunoasterea unor operatiuni efectuate sau raportarea la Biroul de Credit.
Ce amenzi au primit bancile de la Protectia Consumatorilor
Printre cele mai mari penalitati aplicate bancilor de catre Protectia Consumatorilor se numara amenzi intre 12.000 si 20.000 de lei pentru neinformarea clientului (nici printr-un act aditional sau un grafic de rambursare) asupra comisionul de analiza pe care urma sa-l achite.
O banca a fost sanctionata cu 10.000 de lei pentru modul de calcul al comisionului de administrare a creditului, mai exact pentru ca ar fi calculat taxa la creditul acordat si nu la soldul creditului. O amenda similara a fost administrata pentru neinfomarea asupra majorarii semnificative a dobanzii dupa primul an contractual, majorare care a dus implicit la cresterea ratei. Tot o amenda de 10.000 de lei i-a fost aplicata unei banci pentru ca ar fi majorat comisionul de administrare al contului curent fara a anunta consumatorul.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online