Profitabilitatea, cea mai mare provocare pentru companiile de asigurari din Romania. Ce este de facut?
Data publicarii: 19-03-2013 | Finante-Banci
Cea mai mare provocare pentru societatile de asigurari este acum mentinerea pe profit. Cum vor reusi companiile, in actualele conditii de piata, sa ramana profitabile? Ar trebui sa-si uniformizeze operatiunile de back-office, daca vorbim despre mari grupuri, sa-si specializeze canalele de vanzari pe internet si aplicatii pe mobil, sa vanda mai mult prin brokeri si sa se orienteze spre corporatiile care inca ofera angajatilor polite.
Acestea sunt recomandarile expertilor Capgemini, companie de servicii de consultanta in domeniul managerial si tehnologic. Kevin von Gamm, Chief Sales Officer (CSO) in cadrul Capgemini Romania, este de parere ca societatile trebuie sa se axeze in urmatoare perioada pe reducerea costurilor, dar si pe dezvoltarea de canale de vanzari exploatate insuficient pana acum. De exemplu, sustine el, companiile mari de asigurari, ar trebui sa-si uneasca operatiunile de back-office din mai multe tari, acolo unde grupul are filiale, si sa-si faca service-center-uri regionale. In acest fel, companiile vor reusi sa-si reduca costurile. Pe partea de front-office, sustine Kevin von Gamm, companiile de profil ar trebui sa-si reanalizeze portofoliul de produse si sa vada ce pot vindecu profitabilitate. "Pe segmentul asigurarilor generale, cea mai mare parte din politele vandute persoanelor fizice sunt auto, majoritatea RCA, ceea ce nu este deloc profitabil pentru ca daunele sunt mari, iar primele sunt mici. Pe celelalte categorii non-viata nu prea sunt produse, mai sunt asigurarile de locuinte, fiecare companie incearca diverse combinatii pe retail. Mai sunt si asigurarile de calatorie. Cresteri se pot inregistra in urmatoarea perioada pe internet si aplicatii pe mobil. In prezent, o cota nesemnificativa se inregistreaza pe internet", a explicat reprezentantul Capgemini Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer