Nu castigam cat alti europeni, insa cheltuim cea mai mare parte a veniturilor pe mancare. Cati bani dau romanii pe alimente
Data publicarii: 07-05-2013 | Economie
Aproape 42 la suta din totalul cheltuielilor unei gospodarii din Romania erau facute, la finalul lui 2012, pentru mancare. Potrivit celor mai recente date Eurostat, centralizate de Gandul.info, romanii dau pe mancare in medie 1.000 de euro pe an. Suma este de doua ori mai mica in comparatie cu un german sau un austriac, insa este mare raportata la salariile primite.
In urma cu doi ani, o familie de romani dadea pe alimente peste 44% din totalul cheltuielilor, fata de cei aproape 30% pe marfuri nealimentare si 25% pe plata serviciilor.
Ceea ce este interesant este faptul ca romanii cheltuiesc mai mult pe mancare decat pe haine sau pe educatie, care ocupa ultimele locuri, conform datelor furnizate de INS.
In ultimul trimestru al anului trecut, potrivit Institutul National de Statistica, cheltuielile totale medii lunare ale unui roman ajungeau la 823 de lei. Din aceasta suma, peste 200 de lei se duceau pe alimente si pe bauturi nonalcoolice. In cazul pensionarilor, acestea se ridicau la aproximativ 180 de lei.
Daca romanii isi cheltuiesc aproape toti banii pe care ii castiga pe mancare, europenii au cheltuit anul trecut 300 de euro pentru astfel de produse, suma dubla fata de media europeana, de 150 de euro pe luna. Romanii insa nu sunt la mare diferenta de locuitorii Luxemburgului sau danezi. Si ei tot in jur de 200 de euro risipesc pe mancare si bautura. Tot in topul europenilor cheltuitori se afla grecii, francezii si italienii, in timp ce la polul opus se afla cehii, polonezii, ungurii si sarbii care nu dau din buzunar nici 100 de euro lunar pe aceste cheltuieli.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI