Comertul cu amanuntul a crescut cu 0,1% in primul trimestru
Data publicarii: 08-05-2013 | Economie
Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a crescut in primul trimestru din 2013 cu 0,1% fata de perioada similara a anului trecut, potrivit datelor publicate miercuri de Institutul National de Statistica /INS/.
Mai mult, datele ajustate in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate arata o crestere cu 0,8%.
In luna martie 2013, volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a crescut fata de luna precedenta ca serie bruta cu 13,6%, iar ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate a scazut cu 0,6%.
Fata de luna corespunzatoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a scazut atat ca serie bruta cat si ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, cu 3,6 %, respectiv cu 0,8%.
Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie bruta, in luna martie 2013, comparativ cu luna precedenta, a crescut pe ansamblu cu 13,6%, datorita cresterii comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+18,1%), vanzarilor de produse nealimentare (+13,6%) si vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+10,8%).
Scaderea de 0,6% in serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in luna martie 2013, comparativ cu luna precedenta, a fost determinata de scaderea vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (-1,1%). Cresteri s-au inregistrat la vanzarile de produse nealimentare (+1,9%) si in comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+0,5%).
Comparativ cu martie 2012, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie bruta, o scadere cu 3,6% din cauza scaderii la comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-10,8%) si vanzarilor de produse nealimentare (-3,0%). Vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au crescut cu 0,8%.
Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in luna martie 2013, comparativ cu luna martie 2012 a inregistrat o scadere cu 0,8% pe fondul scaderii comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-5,9%). Cresteri s-au inregistrat la vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun (+1,1%) si la vanzarile de produse nealimentare (+0,1%).
Comparativ cu trimestrul I 2012, avansul de 0,1% s-a datorat cresterii vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+2,0%) si vanzarilor de produse nealimentare (+0,8%). Comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut cu 4%.
Volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, in trimestrul I 2013, comparativ cu trimestrul I 2012 a inregistrat o crestere cu 0,8% datorata cresterii vanzarilor de produse nealimentare (+2,5%) si vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+2,0%). Comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate a scazut cu 2,3%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online