COSMOTE Romania si-a mentinut un traseu relativ stabil in T1 2013
Data publicarii: 08-05-2013 | IT&C
COSMOTE Romania anunta rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului fiscal 2013, incheiat la 31 martie 2013, conform indicatorilor de performanta raportati astazi de catre OTE Group.
In T1 2013, COSMOTE Romania si-a mentinut un traseu relativ stabil pentru principalii indicatori de performanta, in pofida provocarilor economice si de reglementare, care au afectat piata in ansamblu. Baza de clienti business ai COSMOTE Romania a crescut cu 21,4% in T1 2013 fata de T1 2012, reflectand succesul ofertelor personalizate ale companiei pentru categorii profesionale specializate si sinergiile cu Romtelecom pe segmentul B2B. De asemenea, baza de clienti 3G a crescut cu 28,6% comparativ cu T1 2012.
La finalul lui martie 2013, numarul total de clienti ai COSMOTE Romania (inclusiv Zapp) a fost de 6,1 milioane, proportia abonatilor fiind de 24,9%, aproximativ la acelasi nivel cu T1 2012, ca urmare a cresterii segmentului business si a ofertelor atractive pentru segmentul rezidential.
Veniturile totale din primul trimestru din 2013 au atins 108,2 milioane euro, inregistrand o scadere de 7,8% comparativ cu acelasi trimestru din anul trecut, pe fondul diminuarii tarifelor de terminare a apelurilor cu peste 25% in T1 2013 versus T1 2012.
EBITDA (castiguri operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a scazut cu 6,2% versus T1 2012, ca urmare a masurilor drastice de reglementare. Marja EBITDA a atins 22,5%, in crestere cu 0,4 puncte procentuale versus T1 2012.
ARPU (venitul mediu per utilizator) in T1 2013 a scazut cu 5,9% comparativ cu T1 2012, ca urmare a scaderii valorii ARPU pentru apelurile primite, aceasta fiind influentata de descresterea tarifelor de interconectare.
"Primul trimestru din 2013 vine dupa un an dificil, cu multe provocari externe care au necesitat actiuni rapide si eficiente. Suntem multumiti pentru stabilitatea obtinuta in privinta veniturilor si a ARPU, precum si pentru cresterea semnificativa a segmentului business, in ciuda unei competitii acerbe, a scaderii tarifelor de interconectare si a investitiilor masive. Prin recenta lansare a serviciilor 4G si prin portofoliul extins de produse si servicii inovatoare menite sa acopere toate nevoile clientilor, ne indreptam increzatori catre perioada urmatoare”, a spus Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer COSMOTE Romania.
COSMOTE Romania investeste constant in dezvoltarea lantului sau de distributie nationala, care consta, la finalul lunii martie 2013, in aproximativ 540 de puncte de vanzare in intreaga tara.
Cu o cota de piata de aproximativ 24%, COSMOTE Romania va continua sa se concentreze pe extinderea segmentelor broadband si corporate, ramanand in acelasi timp operatorul preferat al romanilor, asa cum o arata cele mai recente rezultate in privinta portabilitatii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online