BNR a modificat in jos proiectia de inflatie pentru acest an la 3,2%
Data publicarii: 08-05-2013 | Finante-Banci
Banca Nationala a Romaniei (BNR) a revizuit in jos prognoza de inflatie pentru finalul acestui an la 3,2%, cu 0,3 puncte procentuale mai putin, a declarat, miercuri, guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, Mugur Isarescu, cu ocazia prezentarii Raportului asupra inflatiei.
Pentru finalul anului 2014, prognoza BNR a fost revizuita in sus cu 0,1 puncte procentuale, la 3,3%.
Facand referire la inflatia din primul trimestru din acest an, Isarescu a afirmat ca aceasta se mentine in afara intervalului tintit dupa cele doua socuri externe care au determinat iesirea inflatiei din interval.
"Dupa al doilea soc din ultimul semestru al anului trecut, determinat in principal de seceta si evolutiile politice, urmat de majorarea accizelor si a preturilor administrate din ianuarie, observam intrarea pe un trend descendent pe care noi il prognozam sa fie mai accentuat in lunile februarie- martie ale anului curent.
In sensul scaderii preturilor au actionat aprecierea nominala a leului fata de euro si fata de dolarul american, persistenta deficitului de cerere, imbunatatirea anticipatiilor inflationiste, in special dupa luna februarie, precum si manifestarea unor efecte de baza favorabile asociate subgrupei LFO (n.r legume - fructe- oua) si a subgrupei combustibililor", a spus guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei.
Potrivit sursei citate, in ceea ce priveste cresterea inflatiei au fost ajustari aplicate preturilor administrate, in special energiei electrice, majorarii accizelor, actualizarii cursului de schimb de referinta utilizat in calculul accizelor precum si o majorare a cotatiilor internationale ale titeiului in ianuarie si februarie a.c..
Potrivit INS, rata anuala a inflatiei a fost la finalul lunii martie de 5,25%, fiind in prognoza BNR de 5,2% +/-0,6%.
De asemenea, pentru trimestrul II (sfarsit de perioada) BNR a proiectat, in raportul din februarie 2013, o inflatie de 5,9%, cu 1,1% marja de variatie, iar pentru T3 o inflatie de 3,5% cu un interval de incertitudine de +/- 1,4%. In ultimul trimestru al acestui an marja de incertitudine era de 1,7% la o inflatie prognozata de 3,5%.
Mai mult, pentru primul trimestru al anului viitor proiectia era de 2,7%, cu 1,8% interval de variatie, pentru T2, 2,8% (+/-1,9%), pentru T3 3,1% (+/-2%), iar pentru T4 2014 o inflatie de 3,2% (+/-2,1%). Tinta de inflatie pentru finele anului era de 2,5%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online