Bancile monitorizeaza mai atent situatia financiara a clientilor dupa explozia restantelor
Data publicarii: Astazi, 14-05-2013 | Finante-Banci
Bancile au trimis in primul trimestru 441.000 de solicitari la Biroul de Credit pentru a afla informatii despre situatia financiara a clientilor pe care i-au imprumutat in trecut, numarul rapoartelor de monitorizare fiind cu 60% peste nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut.
Rapoartele de monitorizare au insumat astfel un sfert din totalul solicitarilor trimise de bancheri la Biroul de Credit, institutia care colecteaza date despre creditele acordate persoanelor fizice.
Numarul total de rapoarte emise de institutie in primele trei luni s-a ridicat la aproape 1,68 de milioane.
Bancile, care anterior solicitau in mare parte informatii despre clientii potentiali in procesul de aprobare a dosarului de credit, au inceput sa-si monitorizeze mai atent portofoliile in perioada de criza, folosind rapoartele de la Biroul de Credit pentru a afla informatii despre clientii existenti indiferent daca acestia au sau nu probleme cu plata creditelor.
Astfel, daca un restantier nu isi onoreaza datoriile nici catre alti creditori, banca poate lua decizia de a trece la colectarea creantei respective, in timp ce daca un debitor are un comportament de plata bun, poate deveni potential client si pentru alte produse ale bancii.
Biroul de Credit, in sistemul caruia participa 35 de banci si 21 de IFN-uri, care transmit informatii negative despre creditele restante si informatii pozitive privind soldul total si numarul creditelor, a inceput in criza sa monitorizeze separat rapoartele emise la solicitarea bancilor de a afla informatii despre clientii potentiali si respectiv despre clientii existenti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online