Fondul Proprietatea a vandut cu 56,86 milioane euro 1,11% din actiunile Petrom
Data publicarii: 17-05-2013 | Bursa
Fondul Proprietatea /FP/ a vandut 1,11% din actiunile OMV Petrom cu 246,66 milioane lei (56,86 milioane euro), potrivit unei raportari a FP transmise vineri Bursei de Valori Bucuresti /BVB/.
'Numarul final al actiunilor ordinare oferite este de 632.482.000 (actiunile plasate), iar pretul pe actiune este de 0,39 lei/actiune', precizeaza FP.
Fondul Proprietatea a anuntat miercuri ca vrea sa vanda un pachet de 1,77% din actiunile OMV Petrom (un miliard de actiuni), respectiv 8,78% din participatia sa la Petrom, si ca nu exclude sa creasca volumul de titluri in functie de conditiile pietei.
Pretul la care FP a vandut actiunile Petrom in cadrul unui plasament privat accelerat (accelerated book building) este cu 6% sub pretul de inchidere din sesiunea bursiera de joi, de 0,415 lei/actiune.
Banii incasati de FP pentru pachetul de actiuni Petrom vor fi utilizati pentru rascumpararea de actiuni proprii. Fondul are in derulare un program prin care vizeaza achizitia a cel mult 8% din propriile titluri.
Vanzarea pachetului de 1,11% din actiunile OMV Petrom a fost intermediata de consortiul JP Morgan Securities (coordonator global), Wood&Company Financial Services si Raiffeisen Capital&Investment.
Petrom este cea mai mare companie din Romania si este controlata de grupul austriac OMV, care detine 51,01% din actiuni, in timp ce statul roman detine 20,64% din titluri. Printre actionari se numara si Fondul Proprietatea (20,11% inaintea plasarii pachetului de 1,11%) si BERD (2,03%).
In iulie 2011, statul a incercat sa vanda 9,84% din actiunile OMV Petrom, insa operatiunea a esuat, investitorii considerand ca pretul cerut este mare. Oferta de vanzare de actiuni Petrom de catre stat a vizat preturi cuprinse intre 0,3708 lei/titlu si 0,46 lei/titlu.
OMV Petrom a inregistrat un profit de 1,332 miliarde lei, in primul trimestru al anului 2013, in crestere cu aproape 26% comparativ cu ultimul trimestru din anul 2012, potrivit raportarilor transmise Bursei de Valori Bucuresti.
Profitul net inregistrat in primul trimestru din 2013 este in usoara scadere fata de cel raportat in aceeasi perioada a anului 2012, cand acesta s-a ridicat la 1,385 miliarde lei.
Profitul net CCA atribuibil actionarilor, excluzand elementele speciale, a crescut cu 5%, in primele trei luni ale anului 2013, la 1,328 miliarde lei, comparativ cu primul trimestru din anul 2012.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online