Apple, cel mai valoros brand din lume - 185 miliarde de dolari
Data publicarii: 22-05-2013 | IT&C
Apple ramane lider in topul celor mai valoroase 100 branduri globale, cu o valoare estimata la 185 miliarde dolari, potrivit topului BrandZTM, comandat de WPP si realizat de Millward Brown Optimor, informeaza un comunicat de presa al Daedalus Millward Brown.
Cu toate acestea, valoarea brandului Apple a crescut cu doar 1% in ultimul an, in timp ce rivalul Samsung a inregistrat o crestere de 51% si se situeaza pe locul 30 cu o valoare a marcii de 21 miliarde dolari. La nivel global, sase dintre cele mai valoroase 10 branduri din lume provin din IT si telecom. Dupa Apple urmeaza Google, cu o valoare a brandului de 114 miliarde dolari si IBM, care valoreaza 112 miliarde dolari.
'Abilitatea Apple de a-si pastra pozitia de lider in ciuda nivelului mai ridicat al competitiei pe piata si a altor branduri care vin din spate demonstreaza valoarea unui brand puternic. Oamenii iubesc marca, indiferent de pretul actiunilor', a declarat Nick Cooper, Managing Director al companiei Millward Brown Optimor.
Potrivit acestui clasament, valoarea insumata a brandurilor din Top 100 se situeaza la 2.600 de miliarde de dolari, in crestere cu 77% fata de 2006. 'Clasamentul din acest an pune in evidenta return-ul investitiei in branduri. El arata faptul ca marcile puternice conduc la cresterea cotei de piata, profituri mai mari - fiind capabile sa sustina un pret mai ridicat decat media - si rezultate mai bune pentru actionari', a declarat David Roth, CEO The Store, din cadrul WPP.
Dezvoltat pentru companiile din cadrul WPP de catre Millward Brown Optimor, clasamentul BrandZ - Topul celor mai valoroase 100 branduri globale - a ajuns la cea de-a opta editie. Este singurul clasament care utilizeaza opiniile cumparatorilor curenti si potentiali ai brandului in completarea datelor financiare, pentru a calcula valoarea brandului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online