Actionari ai Erste i-au cerut lui Treichl sa renunte la brandul BCR pentru a marca o cotitura. Seful Erste: Nu schimbam numele, performanta se va imbunatati
Data publicarii: 22-05-2013 | Finante-Banci
"Mai este sustenabil brandul BCR?", "N-ar trebui inlocuit cu brandul Erste?", "Nu putem merge din impairment in impairment (corectie valorica negativa)", "Ne trebuie un punct de cotitura" - au fost intrebari si remarci auzite la Adunarea Generala anuala a Actionarilor Erste Group, care controleaza 93,6% din actiunile BCR.
Situatia de la BCR a intrat in vizorul unora dintre cei mai critici actionari individuali ai Erste mai ales dupa ce grupul a contabilizat anul trecut o ajustare de 210 mil. euro a fondului comercial aferent bancii locale, dupa alta corectie de 700 mil. euro pe 2011, plus costuri de peste 22 mil. euro pe 2012 legate de restructurarea BCR dupa sapte ani de la privatizare.
"In Romania s-au distrus miliarde de euro si totusi continuam sa fim prezenti acolo. Nu aveti o strategie. (....) Anul trecut ne-ati spus ca va veni vremea cand Romania ne va face fericiti si apoi a venit inca un impairment", a afirmat un actionar luand cuvantul in fata lui Andreas Treichl, care va implini la vara 16 ani de cand conduce Este Group si care poarta responsabilitatea tranzactiei de 3,75 mld. euro pentru preluarea BCR.
Un alt actionar a invocat "probleme de imagine" pe care le-ar avea BCR. "Brandul BCR nu este deloc popular. S-au cheltuit bani pe actiuni de marketing cu rezultate zero. (....) Poate ar trebui introdus brandul Erste pentru a marca o cotitura si o relansare a operatiunilor, pentru ca oamenii sa vada ca incepe o noua era."
De unde vine nervozitatea actionarilor
Este pentru prima data cand se creeaza o asemenea discutie in jurul marcii BCR si a oportunitatii ca aceasta sa fie inlocuita eventual cu numele Erste, in conditiile in care banca a avut anumite probleme de imagine, dar in 2010 - 2011, dupa aparitia Ordonantei 50 privind contractele de credit pentru persoane fizice. De mai multe luni BCR chiar ruleaza o campanie de imagine care incearca sa sugereze schimbarile structurale si de conceptie care au loc pe masura aplicarii programului de restructurare si transformare condus de echipa lui Tomas Spurny, numit in urma cu un an in pozitia de CEO.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI