Afacerile francezilor de la Groupama au scazut cu 10%, la 165 mil. euro
Data publicarii: 04-03-2014 | Finante-BanciGroupama, subsidiara locala a grupului francez cu acelasi nume, a subscris anul trecut prime in valoare de 165 mil. euro, in scadere cu 10% fata de 2012, ca rezultat al inaspririi politicii de subscriere, potrivit unui raport publicat de grup la Paris. Sca--derea s-a accentuat in a doua jumatate a anului, dupa ce in primul semestru francezii raportasera un declin de 3%.
"Scaderea veniturilor din operatiunile internationale a fost generata de conditiile de piata dificile din anumite tari unde grupul este prezent si de inasprirea politicii de subscriere in Italia, Romania si Turcia", potrivit raportului citat.
Francezii nu au publicat cifre detaliate privind subscrierile pe clase de asigurari sau rezultatul net. Dupa primele noua luni din 2013, asigurarile generale detineau o pondere de 95% din veniturile din prime ale asiguratorului. Doua treimi din bani erau incasati din asigurari auto.
Groupama a inregistrat constant pierderi de la intrarea pe piata incoace si a pierdut cota de piata, pe fondul unui proces de curatare a portofoliului, dar oficialii asiguratorului spun ca anul acesta si-au propus intrarea pe profit. Ultimele date privind rezultatul net al companiei sunt din 2012, cand a fost inregistrata o pierdere de 88 milioane de lei (20 mil. euro).
Francezii au platit peste o jumatate de miliard de euro pe achizitiile efectuate inainte de criza pe piata locala (Asiban, BT Asigurari si OTP Garancia), iar ulterior au efectuat mai multe majorari de capital pentru a acoperi pierderile inregistrate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online